Microsoft, kendi geliştirdiği arama motorunu aylar süren denemeden sonra bugün resmi olarak duyurdu. Sonunda Microsoft ile Google rakip oldular.
Microsoft’un daha önceleri Yahoo teknolojisi kullanan MSN Search motoru, artık bütünüyle Redmond’da geliştirilen teknolojiyle yenilendi. MSN arama motorunun geliştirilmesi yaklaşık iki buçuk yıl aldı ve 100 milyon dolara maloldu.
GOOGLE İLE DÜELLO ZAMANI
Microsoft’un kurucusu Bill Gates birçok kereler Google’ın ulaştığı başarıyı öncesinde tahmin edemedikleri, arama motorlarının önemini başında kavrayamadıklarını itiraf ediyordu. Gates buna karşın, arama motoru pazarının henüz gelişmekte olduğunu ve gerçekleştirilebilecek yeni birçok proje olduğunu savunuyor. Microsoft sonunda, kendi arama motorunu geliştirerek Google ile rekabete girmiş oldu. Microsoft, yeni arama motorunun promosyonu için dev bir reklam kampanyasına hazırlanıyor. ABD, İngiltere ve Japonya’da televizyon reklamlarına yönelecek.
GOOGLE LİDERLİĞİNİ KORUYOR
Arama motorları savaşında Google halen liderliğini sürdürüyor. Aralık 2004 istatistiklerine göre, tüm aramaların yüzde 34.7’si Google’da yapılıyor. Google’ın payı 2003’ten 2004’e yüzde 0.3 düştü. Aynı zaman diliminde Yahoo’nun payı yüzde 27’den 31.9’a yükseldi. MSN ise tüm aramalardaki payını 2004 sonu itibariyle yüzde 16.3’e yükseltti.
SARI SAYFALAR DA ARANACAK
MSN Search’de 1.5 milyon bilgi içeriği ile Encarta bölümü de bulunuyor. Arama motorundaki özelliklerden biri de ‘search near me’ fonksiyonu. Kullanıcı bu seçenek ile kendi bulunduğu bölgedeki restoranları veya kuru temizlemecileri bulabiliyor. Microsoft ABD’de Sarı Sayfalar olarak bilinen kurumsal telefon fihristlerini internete taşıyacak. Arama motoru ayrıca RSS olanağı da tanıyor. Microsoft’un arama motoru Google’a göre daha fazla reklam içeriğine izin verecek.
Microsoft’un yeni arama motorunu denemek için tıklayınız, http://search.msn.com/
***************************A L A M U T*******************************
ntvmsnbc