Eski karbüratörlü araçlarda hava filitreleri yuvarlak bir plastik veya saç içerisinde ince bir boru ile beslenirlerdi. Bu sistem emişin sesini iyi absorbe etmekle birlikte motorun nefesini kesmekteydi. Burada sorun filitrede değil, kutu yapısından kaynaklanmatadır. Bu sisteme performans filitresi adapte edersek hemen gözle görülür güç artışı alırız. Enjeksiyon sistemlerinde hava emiş sistemleri çok daha hassas tasarlanmaktadır. Otomobil üreticilerinin güç kaybına tahammülü yoktur. Benim tecrübelerime göre yassı dörtköşe filitrelerin performansları temiz ve yeni olmaları durumnunda gayet yeterli. Bunları performans tipleri ile değiştirmek aracın performansını etkilemez. Bazı durumlarda filitre kutusunun emiş borusunu büyütmek veya kutunun emiş kısmına 1 inclik birkaç delik delmek ile bir miktar güç artışı alınır. Bu artış sadece yüzde 1-2 dir.
Filitrenizi açık tip veya konik tipinde filitre ile değiştirmek ile kutu altına deldiğiniz deliklerle aldığınız performans aynıdır. Tabi ki çok daha fazla para ödemiş olarak. Bu uygulamalar sonunda bazı hallerde kaybolan yakıt ekonomisi, kazanılan çok az yüzdedeki performansa karşı ortaya çıkar. Az da olsa güç kazancı için dinamometre üzerinde daha çok para harcamaya ihtiyaç vardır. Uygun karışımları yakalamak ve ve sürüş konforunu kaybetmemek için dinamometre üzerinde çalışılması uygun olacaktır. Tekrar dergi testlerine dikkat, eğer temiz olmayan orjinal filitre ile ilk test yapılmışsa gerçek olmayan güç artışı değerleri görülür.
[img]http://img147.imageshack.us/img147/8503/sezaidmpe0rl1.jpg[/img]
[b][size=67]Sağ 2, Hemen Tepe, Sağdan 2, Tepe Sol, Sağ 1,5, Fren!!! Sol 3,5, Tepe Sol Kes 50, 50'de Fren, 2.Tepeyle Sol 4, Çıkışı 100!!!
[/size][/b]
bizim külüstüre yağlı hava filtresi taktım.ayrı bir kutu o.eskiyi çıkartıp kapağı taktım.karbiratörün çıkışınada hortumla yenisini bağladı.değişen bişeyyok ama ses azaldı ve de tozsuz hava emişi başladı..
arabayı bağırtma olayı değil aslında olay elbette emiş farklılığı nedeniyle bir miktar seste değişme meydana gelecektir zaten amaç sünger filtrelere karşı yağlı spor filtrelerin daha iyi toz emişi sağlayarak pistonlara daha temiz hava karışımı göndermek ve dolayısıyla daha temiz bir yakış sağlamak kimi akıllarda daha fazla hava girer gibi yanlıs düşlünce var bole bir olay yoktur arkadaşlar yanlış anlaşılmasın bu arada alt devir performansı düşecek ve üst devirlerde ufak bir yada hissedilemeyecek kadar diyelım güç artışı sağlanacaktır vs vs vs...
afferdersin ama bu açıklamada çoğu yer yanlış, bunları düzeltmek istiyorum:
1 performans filterelerin tutuculuğu kutu içi cotton filtrelere göre daha azdır, o nedenle daha rahat ve daha fazla hava geçişi sağlanır, çünkü filtre gözenekleri cottondakine göre çok daha geniştir. ancak bu aracın zarar göreceği boyutta değildir (bazı kalitesiz markalarda araç zarar görebilir)
2. zaten araç performans (açık)tip hava filtrelerinde alt devirlerde daha fazla hava çektiği için bayılıyor, ondan ötürü bu tip filtrelerde araç daha fazla hava çekmektedir (yada normalde alamadığı kadar havayı almaktadır)
saygılarımla.
[img]http://img147.imageshack.us/img147/8503/sezaidmpe0rl1.jpg[/img]
[b][size=67]Sağ 2, Hemen Tepe, Sağdan 2, Tepe Sol, Sağ 1,5, Fren!!! Sol 3,5, Tepe Sol Kes 50, 50'de Fren, 2.Tepeyle Sol 4, Çıkışı 100!!!
[/size][/b]