Motosiklet motorlarınin otomobillerden farklı olarak 2 zamanlı olanları da var.İki zamanlı makineler 4 zamanlılar gibi torkla gitmez , ivmelenmeleri daha iyidir fakat büyük motor hacimlerinde aşırı vibrasyondan dolayı tercih edilmezler.Motosiklette turbo uygulaması istisnai bir durumdur ve otomobillere göre daha dikkatli ekipman seçilmelidir.Şu anda trafikte bulunan motosikletlerden hayabusa ve v max bu işlem için uygun makinelerdir.Çünki diğer motosikletlerin silindir kapağı gibi aşırı basınca maruz kalan kısımları bu işlemler için yetersiz kalmaktadır.Diğer motosikletler turbo uygulaması yapmak için sağlam bir usta yardımıyla silindirde değişikliğe gidilir.4 zamanlı motosikletlere uygulanan turbo nun çalışma mantığı otomobillerle aynıdır.Bu kadarı sanırım yeterli olur, nede olsa otomobil modifiyesini biliyorsun...
yetmezmi, ben 4 zamanlı motorlar olduğunu bilmiyodum, o nedenle pek anlayamamıltım nasıl çalışıyor die, benm bahsettiğim motor hayabusa, ona uyguladılar.
saygılar.
[img]http://img147.imageshack.us/img147/8503/sezaidmpe0rl1.jpg[/img]
[b][size=67]Sağ 2, Hemen Tepe, Sağdan 2, Tepe Sol, Sağ 1,5, Fren!!! Sol 3,5, Tepe Sol Kes 50, 50'de Fren, 2.Tepeyle Sol 4, Çıkışı 100!!!
[/size][/b]
Zaten yeni üretilen makinaların %95 i 4 zamanlıdır. eh çevre açısındanda iyi oluyor tabi .Bide hayabusa fabrika çıkışı 300 km/s gören makine .turboyla Türkiye şartlarında neler yapar ? zorlayabiliyormusunuz hiç ?
Doğrusunu söylemek gerekirse yeni çıkan ucuz yollu atv leri hiç kullanma fırstım olmadı.Ama onların motor hacimlerinin küçük olduğunu söyleyebilirim.ATV leri şehiriçinde kullanmak yasak zaten.Ağır arazi koşullarında da ucuz ve kalitesinden emin olmadığın bir cihaza güvenmemek gerekir
olabilir...Ama ucuzlar zaten laf olsun diye satıyorlar...Hacım yamaha atv iimidir?Yani benim müzikte tercihim yamaha ama aynı başarıyı mekanikde de gösterebiliyor muki?
[glow=red]''Eğer dünyayı sevseydim doğarken ağlamazdım'' diyorlar ama ben yinede seviyorum...[/glow]