Islak yüzeylerde lastiklerin sırt desenlerinin faydalarının anlaşılması için, su pompasının işlediği gibi düşünülmesi gerekmektedir. Lastiklerin sırt desenindeki kanalların sayısı ne kadar çok olursa, temas yaması ve yol yüzeyi arasındaki suyun tahliyesi edilmeside o denli fazla olacaktır. Bu yüzden daha fazla yol tutuş meydana elde edilmektedir. Lastik maksimum düzeyde, suyu toplamakta birkaç milisaniye içerisinde temas alanından dışarıya aktarır. Bu durumu örneklemek gerekirse; 195/65R15 ebatında ki bir lastik yaklaşık olarak saniyede 15 litre su tahliye edebilmektedir.
Lastikde bulunan kılcal kanallar; lastiğin sırt yüzeyi boyunca bulunan ince kesiklerdir ve bu kesikler ıslak ve buzlu yol koşullarında çekiş gücünü arttırlar. Kılcal kanallar lastiğin suyu dışarıya boşaltmasına yardımcı olur.
Lastikler kullanıldıkça sırt desenlerinde aşınma meydana gelir ve bu da çekiş gücü azaltır. Bu sebebden dolayı, lastik sırt derinliği düzenli olarak kontrol edilmelidir.. Oto lastiklerde dış derinliği 1,6 mm’ ye düştüğünde güvenlik açısından değiştirilmesi gerekmektedir.