Türk Telekomünikasyon A.Ş'nin İnternet şebekesi TTnet'te meydana gelen arıza nedeniyle, kullanıcılar İnternet bağlantısı sağlayamıyor
Edinilen bilgiye göre, sistemde öğle saatlerinde başlayan problem, kullanıcıların İnternet bağlantısı kurmalarını engelliyor.
Türk Telekom'dan konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, "TTnet şebekesinde bugün öğle saatlerinde bir sorun meydana gelmiştir. Sorunun kaynağı teknik ekiplerimizce araştırılmakta olup, çalışmalar hakkında kamuoyuna bilgi verilecektir" denildi.
Router cihazı arızalandı
Bolu İl Telekom Müdür Yardımcısı Altan Atan, Türkiye genelinde internet erişiminde sorun yaşandığını belirterek, "Telekom'un internet erişimini sağladığı Router cihazı arızalandı" dedi. Atan, yaşanan sorunun sadece Bolu'ya özgü olmadığını, Telekom'un internet erişimini sağladığı router cihazı saat 12:30 civarında çökmüş ve arızalanmış olduğunu belirtti. Yaşanan arıza nedeniyle TR uzantılı adreslere ulaşılamadığını belirten Atan, "İstanbul ve birkaç il ise lokal bağlantılarla internet erişimi sağlamaya çalışıyor" dedi.
İnternet kafeler tepkili
Türk Telekom'un ADSL adı verilen hızlı internet bağlantısına abone olduklarını belirten internet kafelerin sahipleri ise internet erişiminde son bir haftadır yaşanan sorunlar nedeniyle verimli olarak hizmet alamadıklarını belirterek, "Telekom faturayı bir gün ödemesek hattımızı aynı gün kesiyor. Yaşanan sorunlar iletildiğinde ise duyarsız kalınıyor" dediler. İnternet kafelerde internete girmek isteyen vatandaşlar ise sorun giderilemediği için bilgisayarların başında, sorunun giderilmesini bekliyor.
Türk Telekom internet şebekesi TTnet’in Ankara ve Acıbadem bölümlerindeki arızanın tamamen giderildiğini açıkladı.
İnternet erişiminin sağlandığı router cihazının çökmesi sonucunda, Türkiye’nin yurt dışı ile internet bağlantısını sağlıyan sistemdeki sorun nedeniyle özellikle (TR) uzantılı adreslere ulaşılamamıştı.
Türk Telekom’dan konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, TTnet şebekesinde öğle saatlerinde genel bir arazının meydana geldiği belirtilerek, şunlar kaydedildi:
“Teknik ekiplerimizin yoğun ve kesintisiz çalışmaları sonucu arızanın Ankara’daki bölümü 16.25 itibariyle, Acıbadem’deki bölümü de saat 16.45 itibariyle giderilmiştir. Tüm TTnet şebekesi ile ilgili çalışmaların saat 19.00’da tamamlanması ile sorun tamamiyle ortadan kalkmıştır. Kesintinin nedeni ile ilgili detaylı teknik açıklama da en kısa sürede yapılacaktır.”
‘FATURAYA GELİNCE AYNI GÜN’
Türk Telekom’un ADSL adı verilen hızlı internet bağlantısına abone olduklarını belirten internet kafelerin sahipleri ise internet erişiminde son bir haftadır yaşanan sorunlar nedeniyle verimli olarak hizmet alamadıklarını söylüyor.
İnternet cafe sahipleri “Telekom faturayı bir gün ödemesek hattımızı aynı gün kesiyor. Yaşanan sorunlar iletildiğinde ise duyarsız kalıyor” diyerek şikayetlerini dile getirdi. İnternet kafelerde internete girmek isteyen vatandaşlar ise, sorun giderilemediği için bilgisayarların başında bekliyor.