arkadaşlar gercekden çok doğru noktalara değinmişsiniz sizlere katılmamak elde değil..bu konunun ele alınması bile bizim aramızda sevindirici.. yazılarınızdan okuduğum kadarıyla sanırım çoğu arkadaşım ya istediği bölüme girememiş yada istemediği bir bölümde okumak zorunda kalmış.Kil ahmet bencede 3 saat de kişinin geleceğini belirlemesi çok yanlış.
Ha bu arada bende istemediğim bir bölümde okudum.hemde arapça dersi aldım. bir burs verdiler yurt dışına gittim..sanırım en aklımda kalan güzel yönü bu. Sınıfın çoğunda imam hatipli arkadaşlar vardı. kültür çatışması olduğu gibi beni de pek açmadı bölüm...elimden gelse bu işide yapmıyacağım. şimdide eğitim alanında master yapıyorum.çünkü bölümün beni tatmin etmeyen yönlerini kapatmaya çalışıyorum. ancak sanmayın ki diğer bölümlerde ki eğitim de iç açıcı..yok eğitimde de eğitim yürek yarası. sanırım üniversitelerde araştırma yapmayan hocalarımızı gördükçe içim biraz daha buruluyor.onların verdiklerini görünce.yaptıkları yayınlara bakınca.eski tarihli kitaplarını yenilemediklerini görünce. Araştırma sıfır..kendini yenileme sıfır.. türkiye'nin uluslararası indexlerde yer alan, kabul gören yayınları bir elin parmağını geçmez maalesef..
ben hep şunu düşledim filmlerdeki profesorleri gözlüklü...buluşları olan..
ha şuna da değinmeden gecemiyecegim..bugun yürüyüş yapanların çoğu yerinden olmamak için uğraşanlar..zaten hesap edildiginde imam hatip mezunları mumkun deıl tıp veya dıger bılım dallarına gıremıyor..konu saptırılıyor sanırım..yine de demokrasi var deyip gececeğim.Ama olsun bal tutan parmağını yalar misali yürüşün ardından prof. lara gorev aldıkları ek yerler ıcın yuklu paralar geliyor..
neyse ilave etmek istediğim birşeyler var müsadenizle..
Bugün eğitim ve öğretim birbirine karıştırılmaktadır.
Eğitim:Belli bir bilim dalı veya sanat kolunda yetiştirme, geliştirme ve eğitme işi,
öğretim ise;Belli bir amaca göre gereken bilgileri verme işi, tedris, tedrisat, talim.yani öğretim de kılavuzluk vardır, yöntem vardır. Bilgiyi nasıl sunacağına öğretmen veya eğitmen eğitim içinde yer alan müfredata uygun olarak vermektedir.
bugün ingiliz eğitim sisteminin“Özel Okulları Destekleme Projesi”ni uygularken hükümetimiz İngiltere’yi örnek aladursun, İngiliz öğretmen ve veliler, özelleştirmeci eğitim politikalarının mağduru olmaya devam ediyor.
İngiltere’de, ciddi bir eğitim sistemi krizi yaşanıyor. Mali kriz içine giren okul yönetimleri, binlerce öğretmeni kapı önüne koyarken, birçok okulda ‘yarım gün’ öğretime geçiliyor.
Bizde ise veliler cocuklarını özel okullara yönlendirmekte ancak istatistiklere bakıldığında bu özel okullarda ki başarı oranının çokda yüksek olmadığı görülmektedir.
artık şu kabul edilmiştir ki ezbere dayalı eğitimin modası geçti.Bugün aktif öğrenme modeli dediğimiz model uygulamasıyla ezberciligin kaldırılması düşünülmektedir.Ancak bu aktif öğrenme modelini uygulayan üniversitelerin şuna dikkat etmesi gerekir.Aktif öğrenme modeli bir yöntemdir metotdur. Araştırma ağırlıklıdır.Öğrenci aktif hale gelir.araştırır..öğretmen ise rehber konumundadır yol gösterir öğrenciye.
ancak bu yöntemlerin araştırmanın nasıl yapılacağını bilmeyen, kütüphane kullanma alışkanlığını kazanmamış üniversitelerde de işe yarayacagını sanmıyorum. Sanırım öğrenmenin ana şartı istekli olmak, ve verileni almak yerine yeni şeyler öğrenmeye de istekli olmak.