1995'te hepiniz hatirliyosunuz... 3dfx ilk 3D ekran kartini uretmis ve bu hizlandirici kartlar ile PC dunyasi inanilmaz detayli grafiklere kavusmustu.
1995'te yasanilan bu gelisme bugun bizim tum PC oyunlarina bakisimizi degistirdi ve gunumuzde geldigimiz nokta belli.
Bu yil ise PC dunyasi baska bir devrime hazirlaniyor.
Mart ayinin basinda Intel Developer Forum'da yeni bir firma parladi. Ismi AGELIA.
Bu firma ne mi yapiyor? GPU degil, CPU ise hic degil. Bu firma pazara tamamen yeni bir soluk getiriyor:
P.P.U. - Physics Processing Unit
Peki bu ne isimize yarayacak?
Biliyorsunuz CPU genel amacli uretilmis bir islemci ve oyunlarda GPU gorsel olarak sahnelerin 3D dokularini, isiklandirma, efekler ve filtrelemelerini yaparken, CPU da basit anlamda fizik motorunu - hareketler, bir durum karsininda sahnenin degisimi...vs - yonetmekte.
Ancak CPU genel amacli be bu tur sahneler icin tasarlanmadigindan buyuk bir darbogaz olusturuyor.
Iste AGELIA'nin yapmak istedigi de bunu kaldirmak. Yeni gelsitirdikleri PPU - ismi PHYSX - ile tum sahnelerdeki fizik motorunun gorevini ustelenecek.
Peki biz bunu nasil farkedecegiz? Orenek vereyim:
Bir savas alani, ve bir tanki yonetiyorsunuz. Dusman birligi buyuk bir duvarin arkasinda ve siz normalde oyun glistiricileri entegre etmemisse, bu duvari yikip gecemiyor ve dusmani oldurmek icin pozisyonunuzu degistirmek zorunda kaliyorsunuz. PHYSX yongasi ile buna gerek yok iste. Artik ekranda ne varsa, evet ne varsa parcalayabilir, yok edebilir ve yerinden oynatabilecegiz. Ve her seferinde degisik bir efekt, degisik bir deformasyon mumkun olacabilecek. Sanal gerceklik, gercege biraz daha yaklasacak anlayacaginiz.
Peki nasil kulanilacak bu PHYSX? Ayni 1995'te Voodoo1 gibi bir hilzandirici olarak piyasaya sunulacak. PCI 1.1 ve PCI-Express 4x arabirimi ile uretilecek olan eklenti karti 128MB GDDR3 RAM'e sahip.
Iste urunun A0 muhendislik ornegi:
http://www.gamers-depot.com/interviews/agiea/1.jpg
Ynganin etrafinda 4 adet 64MB'lik GDDR3 RAM yongasi dikkat cekiyor ve bu ornek kart hem PCI-E hem de PCI 1.1 arabirimine sahip. Tabii normal versiyon bu sekilde olmayacak
Asil demeye calistigim ise su:
Eger bu yonga gercekten piyasaya surulur ve ayni Voodoo1 gibi bir add-on kart olarak alinabilirse ve normal erkan kartlari ile uyumlu ve srounsuz calisabilrise bu 1995'te 3D ile tanismamizdan bile daha buyuk bir yenilik olacak. AGELIA'nin en ust duzey 2 yoneticisi de bu urunu anlatirken gercekten cok heyecanli olduklarini ve bunun bir donum noktasi olacagini soyluyorlar.
Ayrica DirectX 10'un da bir cesit Topografya Islemcisini destekleyecegi biliniyor, belki de bu islemci PHYSX'tir.
Bence bu yilin en onemli gelismesi bu...
Daha fazla bilgi icin:
http://www.gamers-depot.com/interviews/agiea/001.htm