
Dünyanın en büyük bilgisayar oyunları ‘olimpiyatı’ World Cyber Games’in Türkiye finalleri Samsung Türkiye sponsorluğunda Maslak ParkOrman’da gerçekleştirildi. Finallerde Türkiye’yi San Fransisco’daki dünya finallerinde temsil edecek oyuncular seçildi. Türk bilgisayar oyunları ‘Ulusal Takımı’, 6-10 Ekim tarihlerinde 6 ayrı oyun kategorisinde dünya birinciliği için yarışacak.
OLİMPİYAT MADALYASI? NEDEN OLMASIN
Dünya çapında 40’tan fazla ülkede devam eden, WCG’nin Türkiye ülke elemeleri için ilk seçmeler Mayıs ve Haziran aylarında yapıldı. İlk turuna 10 bin kişinin katıldığı 18 kentte yapılan ülke seçmelerinin ardından, Türkiye finali geçen hafta İstanbul’da yapıldı. Türkiye finallerini kazananlardan kurulan bilgisayar oyunları ‘Ulusal Takımı’, San Fransisco’da yapılacak dünya bilgisayar oyunları olimpiyatlarında Türkiye’yi temsil edecek. Dünya Şampiyonluğu ödülü toplam 400 bin dolar.
Olimpiyatlarda 8 oyun var. Ancak, Türkiye ne yazık ki 6 oyunla yarışmaya katılabiliyor. Microsoft XBox gerektiren diğer iki oyun, bu konsol Türkiye’de satılmadığı için Türk oyunseverler bu alanlarda yarışamıyor. Türkiye’nin katıldığı oyunlar şöyle: Counterstrike: Condition Zero, FIFA 2004, Unreal Tournament 2004, Need For Speed Underground, Starcraft: Brood War, Warcraft 3: Frozen Throne.
TÜM MASRAFLARI SAMSUNG KARŞILIYOR
Samsung, Dünya organizasyonuna beş yıldır destek verdiği World Cyber Games’in Türkiye sponsorluğunu 2002’den beri yürütüyor. World Cyber Games, oyunlar için ürünler çıkaran Samsung ile oyunseverlerin doğal buluşma noktası. Oyunların sponsoru Samsung, finallere kalan 480 oyunseverin tüm masraflarını karşıladı. Buna Türkiye elemelerinin yapıldığı internet cafelerdeki donanım, yarışmacıların bulundukları kentlerden İstanbul’a ulaşım da dahil. İstanbul’a gelen yarışmacıların 5 ayrı otelde konaklamasını da Samsung üstlendi.
‘TÜRK OYUN PAZARI HIZLA GELİŞİYOR’
Samsung’un oyuncular için özel tasarladığı Magic Bright monitörlerinin Türkiye lansmanı da bu turnuvada yapıldı. Samsung IT Satış Pazarlama Müdürü Barış Kestep, şirketin Magic Bright modelinin oyunseverler için üretildiğini ve bu turnuvada asıl kitlesi tarafından sınandığına inanıyor. “Türkiye’de hızla büyüyen bir oyun pazarı, sayıları hızla artan bir ‘gamer’ kitlesi var” diyen Barış Kestep, yıllar önce bilgisayar piyasasının marjinlerindeki oyunseverlerin, artık sektörün temel taşlarından biri olduklarını vurguluyor. Monitörler, ses, görüntü ve diğer oyun aksesuvarlarının en çok satanlar ürünler arasında yer aldığının altını çizen Kestep, gelecek yıllarda Türk oyun ve aksesuvarları pazarının bugünkünün bir kaç katına çıkacağını öngörüyor.
Bilgisayar oyunlarının artık tüm dünyada ‘elektronik spor’ olarak değerlendirildiğine işaret eden Kestep, Türkiye’nin de bu oluşumun gerisinde kalmayacağını, bilgisayarlaşmaya paralel olarak Türkiye’deki kullanıcıların da bilgisayarın eğlence boyutunu kavrayacağını vurguluyor.
ANADOLU’DAN OYUNSEVERLER ARTIYOR
Katılımcıların büyük çoğunluğu 18-24 yaş aralığındaki erkek oyunseverler. Yarışmacıların yüzde 50’si Anadolu kentlerinden. Bu oran geçen yıl İstanbul lehine yüzde 80 olarak gerçekleşmişti. Düşük bilgisayar sahipliği oranı ve internet yaygınlığı nedeniyle, internet cafeler Anadolu kentlerindeki oyunseverler için büyük önem taşıyor. Oyunseverler genellikle internet cafelerde toplanıyor ve takım çalışmalarını buralarda yapıyor. WCG 2004 Türkiye seçmeleri de internet cafelerde yapıldı. Oyunların sponsoru Samsung, elemelerin yapılacağı internet cafeleri turnuvanın düzenleyicisi Siberlig ile birlikte belirledi. Samsung, internet cafelere ekran ve joystick dahil olmak üzere donanım ve lojistik destek sağladı. Yarışmaların özellikle Anadolu’daki kentlerde sektörün gelişmesine olumlu etkisi olacağına işaret eden Kestep, “Gelecek yıllarda Anadolu kentlerinden katılan oyunseverlerin sayısının artacağını umuyoruz” temennisinde bulunuyor.
WCG İSTANBUL’DA YAPILSIN
WCG Olimpiyatları ilk başladığı 2000 yılından beri Güney Kore’de yapılıyor. Oyunlar ilk defa bu yıl Amerika kıtasına taşındı. Samsung IT Satış Pazarlama Müdürü Barış Kestep, bunu Samsung’un küreselleşme politikasıyla açıklıyor: “Esasen bir Güney Kore firması olan Samsung, oyunları önce Seul’de düzenliyordu. Güney Koreliler video oyun alanında oldukça iddialılar. Ülkede oyuncular ya da özel tabiriyle ‘gamer’lar adeta birer şöhret muamelesi görüyor. Başarılı oyuncular bu işten yüksek paralar kazanıyor, televizyonlarda boy gösteriyor ve fanatik bir hayran kitlesine sahipler. Ancak, bu yıl ilk kez oyunlar Güney Kore dışına taşınmış ve böylece de Samsung küresel karakterini pekiştirmiş oluyor.” Dünya şampiyonası gelecek yıl Singapur’da yapılacak.
Gelecek yıllarda belki yeterli gelişme sağlanırsa, İstanbul’da oyunların ev sahipliğine aday olabilir.
ntv-msnbc