-otomobİlİn Evrİmİndekİ Önemlİ Tarİhler-

Otomobil alım-satım, modifiyeler, parçalar ve otomobiller hakkında herşey.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
capan_aga
Fast Friend
Fast Friend
Mesajlar: 321
Kayıt: 04-11-2005 21:56
Konum: 68 axaray
İletişim:

-otomobİlİn Evrİmİndekİ Önemlİ Tarİhler-

Mesaj gönderen capan_aga »

-otomobİlİn Evrİmİndekİ Önemlİ Tarİhler-
1771-Cugnot’un buharla çalışan 3 tekerlekli ‘’fardier’’si
1821-İngiliz JuliusGrifftih’in buharlı dilijansı
1860-Lenoir’in hem gaz yağıyla hem de hidrokarbon yakıtıyla çalışan motor için patent alması
1862-Beau de Rochas’nın dört zamalı çevrimi
1873-Amedéé Bolléé’nin buharlı ‘’mancelle’’i
1876-Otto tarafından gerçekleştirilen Beau de Rochas çevrimiyle çalışan, yandan subaplı ilk benzin motoru
1880-Dunlop tarafından lastiğin bulunması
1883-Delamerra-Debouteville’in, önceleri gazla gazyağıyla, sonra benzinle (1884) çalışan bir motorla yürütülen ve daha sonra karayolunda hız yapabilen ilk otomobil
1887-Serpollet’in, ince borulu, apansız buharlaşma sağlayan kazanla donatılmış üç tekerlekli buharlı oomobili
1887-Daimler’in petrol gazıyla çalışan motor için patent alması
1887-İlk iki silindirli ‘’V’’ motoru
1888-Dunlop’un bulduğu lastik için patent alması
1890-Peugeot’nun karayolu trafiğine çıkan ilk otomobillerden birini yapması
1891-René Panhard ve Levassor’un, Daimler’in patlamalı motorunu bir otomobil şasisi üstüne yerleştirmeleri
1892-Diesel”in yakıtı tutuşturmak için silindirdeki basınçlı havanın oluşturduğu ısıyı kullanan motor için aldığı ilk patent
1899-Renault’nun vites değiştirmede kullanılan ‘’prizdirekt’’ için patent alması ve kardanın transmisyona girişi
1899-Jenatzy’nin , 105 km/saat hızı aştığı ‘’Jamais-Contente’’ üstüne ilk profilli karoseriyi uygulaması.
1902-Arkası girintili ‘’fıçı’’ karoseri
1902-Ferdinand Porsche tarafından yapılan ‘’Mixte-Wagen’’ adında ilk Hibrid motorlu araç
1903-Yandan girintili karoseri
1906-Dördüncü vitesi, dönme hızını arttıran, dört vitesli kutu (Rolls-Royce)
1907-Bağımsız ön tekerlek süspansiyonu.(Sizaire ve Naudin)
1908-‘’Üstü açık otomobil’’ karoserisi
1910-Ön cam
1910-Ön tekerlekleri frenli araba(Argyll)
1910-Henry Perrot’un güvenliği bir aygıtla sağlanmış dört tekerlekli freni
1912-Henry Ford’un fabrikasından baştan aşağı döşenmiş ve donatılmış olarak çıkan ilk ‘’seri üretim’’ otomobilleri
1913-Elektrikli marş
1919-Servofrenin bulunuşu
1919- Senkromeç düzeneğiyle donatılmış vites kutusu
1920-’’Şasiden bağımsız’’ denen, ağaçtan yapılma, biçimi değişebilen ‘’Weyman karoseri’’
1920-‘’Knight” ın supabsız ,kılıflı motor patenti ; bu motoru önce Voisin ,sonra Panhard otomobillerde kullandı
1920-Avrupa’da Citroén tarafından seri otomobil üretiminin başlatılması ; 10 beygir ile başlayan ve 1922’de 5 beygirle süren üretim ,küçük silindirli ekonomik ve rahat otomobilin başlangıç noktası oldu
1921-Hidrolik fren kumandası
1922-Bağımsız tekerlekli ve tekparça yapıda ilk otomobil (Lancia)
1922-Hidrolik fren kumandasının ilk sanayi uygulaması (Lockheed)
1922-Motoru arkada yarış otomobili (Benz)
1923-alçak basınçlı lastik
1924-Dört tekerlek freninin genelleşmesi
1925-Hava girişinin filtreden geçmesi (Packard)
1926-Aktarma için homokitenik bağlantılar kullanan önden “Tracta” (Grégoire ve Fenaille)
1927-Çıkıntılı açısı olmayan ilk aerodinamik otomobil (Voisin)
1927-Su damlası profili verilmiş binek otomobili (Emile Claveau)
1928-Uçak kanadı profilinde üstü açık otomobil(Chenard ve Walcker)
1928- Sarmal biçiminde yontulmuş küçük sessiz dişliler kullanılan vites kutusu
1930-Daimler’in hidrolik iletimli bağlantıları
1930-Dört bağımsız tekerlek süspansiyonlu DKW ‘’Voiturelle’’i
1930-Dünyanın ilk V16 sı (Cadillac)
1932-Preslenmiş ve kaynakla birleştirilmiş parçalardan yapılma ilk tek parça karoserili araba (Lancia)
1933-Burulma çubuklu süspansiyon (Porsche)
1934-Tek parça karoserili ve önden çekişli otomobil (Citroén),
1936-Seri üretilen, üst silindir kapağı yarı küre biçimide motor
1938-Elektikli camlar ilk kez Harley Earl’ün tasarladığı Buick Y de kullanıldı
1938-Klima Studebaker Commander’de standarttı
1950-Kararabilen ilk dikiz aynası Mercedes 180’de kullanıldı
1952-Gutbrod Süperior, dünyanın ilk iki zamanlı ve direkt benzin enjeksiyonlu motora sahipti
1953-Disk frenin ortaya çıkışı (1955’te Citroén DS 19 üstünde seri olarak kullanıldı)
1955-Hidropnömatiksüspansiyon (Citroén)
1956-Vites kutusunun Hidrolik kumandası (Hidromatik)
1956-Çift konvertisörle otomatik aktarma (Türboglid)
1957-Hız sabitleyici (Chrysler)
1962-Elektromanyetik ve mekanik otomatik transmisyon (Renault R8)
1965-Rotatif pistonlu motor(NSU)
1967-ABS (Jensen).Modern anlamda ilk ABS, BMW ve Audi modelleri için Bosch tarafından 1978 yılında gerçelleştirildi
1969-Elektronik enjeksiyon(Citroén-Bosch)
1970-Direksiyon dönüş ölçüsünde tekerleğe eğim verme(Citroén)
1973-Tranzistorlu ateşleme(Chrysler)
1977-Avrupa pazarlarında boy gösteren ilk hız sabitleyici otomobil(Mercedes 450 SEL)
1978-İki silindirli Citroén Visa motoru üzerinde entegral elektronik ateşleme
1978-Otomobillere bilglsayarların ve hız programlayıcılarının yerleştirilmesi(Chrysler-Simca)
1978-Turbo Diesel (Mercedes S serisi)
1978-Asimetrik katlanır arka koltuk (FIAT 127)
1983-İlk Navigasyon (GPS:Global Positioning System) sistemi (Honda Gyrogator)




derleyen:ersin(derleyene kadar canım çıktı)
[glow=red]''Eğer dünyayı sevseydim doğarken ağlamazdım'' diyorlar ama ben yinede seviyorum...[/glow]


[img]http://capan_aga.sitemynet.com/mynet_resimlerim/er.gif[/img]
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir