Kişiye Özel Corvette

Otomobil alım-satım, modifiyeler, parçalar ve otomobiller hakkında herşey.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
STeaM
Fast Friend
Fast Friend
Mesajlar: 480
Kayıt: 26-10-2005 21:00
Konum: CMS Shop
İletişim:

Kişiye Özel Corvette

Mesaj gönderen STeaM »

Kişiye özel... Lingenfelder 25'inci kuruluş yıldönümü anısına özel seri bir Corvette modeli yarattı

[ resmi görüntülemek için tıklayın ]





Daha önce Alman menşeli modifiye firmalarının elinden çıkan otomobilleri sizlerle paylaşmıştık. Sektörün lokomotifi olarak tabir edilebilecek yapıtlara sahip Brabus, Hamann, Hartge gibi firmaların gözü şimdilerde okyanusun öteki ucunda… Bu trendin üyelerinden birisi de Lingerfelter. Firma yirmibeşinci kuruluş yıldönümü anısına özel bir Corvette yaratmış. Standart bir C6 kod numaralı Corvette modelini alan firma, motora GEN-2 kodlu ikiz intercoolerlı turbo uygulamış. 427 kübik inçlik (6997 cc) motor turbonun da desteğiyle 725 HP güç üretir hale gelmiş. Güç artışında turbo beslemenin yanı sıra özel tasarlanan egzoz sistemi de rol oynuyor. Egzoz sistemi ‘Corsa Performance’ ismi verilen ayrı bir şirket tarafından geliştirilmiş. Otomobilin gücü altı ileri şanzımanla arka tekerleklere iletiliyor.
Gücün artışıyla beraber standart debriyaj sökülerek yerine ağır yük altında çalışabilecek yeni bir versiyon adapte edilmiş. Lingenfelter 427 Corvette’in performans verileri resmi olarak açıklanmamasına karşın 0’dan 100 km/s hıza dört saniyenin altında ulaştığı tahmin ediliyor. Son hızıysa 300 km/s’yi aşıyor. Bu gücü dizginleme göreviyse dört adet piston tarafından kontrol edilen Brembo marka fren sistemi sayesinde sağlanıyor.
Güçle ilgili hedeflerini gerçekleştiren firma bu adımdan sonra otomobilin görünümü ve sürüş dinamiklerini geliştirmek için çalışmalar yürütmüş. Orijinal yaylar Z51 kodlu yaylarla değiştirilirken, el yapımı sertliği ayarlanabilir amortisörler otomobile adapte edilmiş. Yol tutuşu artıran diğer bir ekipman olarak Michelin Pilot serisi 345/30 ZR19 ölçülerindeki lastikler karşımıza çıkıyor. Firmanın iddiasına göre Amerikan otomobillerinin klasik problemi olan yol tutuş Avrupalı üretim modellerin seviyesine getirilmiş.
Tasarımsal değişimin ilk adımını Lingenfelter imzalı 756 Serisi 19 inçlik, üç kollu dövme alüminyum jantlar oluşturuyor. Jantların üzerine her birine farklı seri numaraları kodlanırken, jant merkezlerine de firmanın logosunu içeren metal kaplamalar eklenmiş. Ön bölümde dikkat çeken en büyük unsur hiç kuşkusuz yeniden tasarlanan ön kaput oluyor. Intercoolerların soğutulması için kaput şişirilmiş ve orta bölümüne büyük bir hava girişi açılmış. Farların arka yapısı da değiştirilerek yuvarlak formlu ışık yayması sağlanmış. Son değişiklikse baştan aşağıya değiştirilen tampon ve karlık olmuş. Yan bölümde belirgin bir farklılık gözlenmezken, tamponun altına konumlandırılan dörtlü egzoz girişi arkadan gelenleri tehdit edercesine görünüm sunuyor. Dış tasarımda aşırıya kaçmayan firma iç mekanda da aynı çizgisini korumuş. Tüm iç mekan otomobilin rengine göre değişen dikişlerle birleştirilen deri kaplamayla şekillendirilmiş. Orta konsoldaysa metalik görünümlü plastiğe yer verilmiş. Ayrıca standart müzik sisteminin yerine XM Radio imzalı gelişmiş navigasyon sistemli bir ünite kullanılmış. Lingenfelter, 427 Corvette modelini 131 bin 595 dolardan satışa sundu. Ancak kötü bir haberimiz var… Firmanın 25’inci kuruluş yılı anısına tasarlanan bu otomobilden sadece 25 adet üretilecek. Ne diyelim; hızlı davranan bu otomobile sahip olur.

Teknik Özellikler
Motor: Lingenfelter GEN-2 V8
Motor hacmi: 6997 cc
Maks. Güç: 725 HP
0-100 km/s: 4 saniye altı
Lastik: Michelin Pilot 345/30 ZR19
Uzunluk: 4435 mm
Genişlik: 1844 mm
Ağırlık: 1451 kg
[img]http://img147.imageshack.us/img147/8503/sezaidmpe0rl1.jpg[/img]
[b][size=67]Sağ 2, Hemen Tepe, Sağdan 2, Tepe Sol, Sağ 1,5, Fren!!! Sol 3,5, Tepe Sol Kes 50, 50'de Fren, 2.Tepeyle Sol 4, Çıkışı 100!!!
[/size][/b]
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir