Gallery Article'de 2 Sanatçı 1 Sergi

Konserler, kültürel ve sanatsal etkinlikler.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Affedilmeyen
Best of TurkiyeForum
Best of TurkiyeForum
Mesajlar: 5943
Kayıt: 24-01-2006 01:40
Konum: Konya

Gallery Article'de 2 Sanatçı 1 Sergi

Mesaj gönderen Affedilmeyen »

Resim Metin Yergin'in -bronz- heykeli (üstte) ve Gönül Karakan'ın resmi (altta)


Gallery Article, 4- 29 Nisan tarihleri arasında iki sanatçının -Metin Yergin ve Gönül Karakan- ortak sergisine evsahipliği yapıyor.

İSTANBUL - Heykeltıraş Metin Yergin ve ressam Gönül Karakan ve”dünya işlerine”, ilişkilere, sisteme kafa yordukları çalışmalarına, kendilerini de sorunun bir parçası olarak katıyorlar.

METİN YERGİN
1966 doğumlu Metin Yergin, 1998 yılında MSGSÜ GSF Heykel Bölümü’nden mezun olmuş.

1990-2005 yılları arasında çeşitli karma sergilere katılan ve yarışmalarda ödülleri bulunan Metin Yergin, ilk kişisel sergisini 2001 yılında “Şablon Karışıklıklar” adı altında gerçekleştirmiş.

Resim Metin Yergin, modern şehir hayatının dayattığı kalıplaşmış tüm toplumsal değerlerin ve tabuların -doğası gereği- gerçeklikle karşılaştığında ortaya çıkan karmaşayı hedef alan heykelleri için şunları söylüyor:
“Yaptığım bütün heykeller ilişkileri hedef alıyor. İkili ilişkiler, aile, arkadaşlık, iş ilişkileri, toplumsal ve sosyal ilişkiler vb... Çünkü bu ilişki biçimlerinin, belirli şablonlara büründüğünü ve hayatın işleyişini bu şablonların belirlediğini görüyorum. Dünyanın, hayatın mekanizmasının nasıl işlediği, işlerken kusursuz gibi görünmesi, ama sonuçları göz önüne alındığında insanlara acı veren bu süreç beni çok ilgilendiriyor... Bu sergide farklı olduğunu söyleyebileceğim şey ise; Çerçevelerden yani şablonlardan ve hayata rölyef olmaktan kurtuluyorlar burada. Hepsi duvardan çıkmıyor artık, çerçeveleri yok... Sonuçta yine bir çerçeve var, ama bu çerçeve havanın, boşluğun kendisi oluyor.”

Yergin’in bu sergideki işleri, malzeme olarak çoğunlukla ahşabın kullanıldığı heykellerden oluşuyor. İlk bakışta birbirin benzeri küçük boyutlu ahşaplar, geçme sistemleriyle “karmaşık” bir bütünü oluşturuyor. Ancak her biri kendi içinde bir bütünlük taşıyan parçaların oluşturduğu son ifade “boşluklar” oluyor.

Heykelde doluluklardan çok boşlukların kapladığı alanı önemseyen sanatçı, bu nedenle bütünden yola çıkmayan; parçaları bir araya getirip, bütünü elde etmeye çalışan bir ifadeye yöneliyor.

Sanatçı, yapıtlarını genellikle siyaha boyayarak heykellerin leke etkisini güçlendirip; ışık ve gölgeyi kullanarak, heykellerin mekânla bütünleşmesini hedef alıyor.

GÖNÜL KARAKAN
1971 doğumlu Gönül Karakan, 1998 yılında MSGSÜ GSF Resim Bölümü’nden mezun olmuş.

1995-2003 yılları arasında çeşitli karma sergilere katılan ve yarışmalarda ödülleri bulunan Gönül Karakan, halen MSGSÜ GSF Resim Bölümü’nde yüksek lisans eğitimine devam ediyor.


Resim Gönül Karakan ise mezuniyet yıllarından bugüne, birbiri arasında geçiş niteliği taşıyan bir dizi tuval, ahşap ve kâğıt üzerine yağlıboya işlerini bu sergiye taşıyor.

Karakan’ın resimle ilişkisi hayatın geriliminden ve biraz da bu gerilimi ortadan kaldıramama çaresizliğinden besleniyor. Savaş, yoksulluk, şiddet, ilişkiler, iç dünya ya da sistemin yarattığı bir gerilim, bu. Gerilimin onun resmine yansıması ise hareket ve yoğunluk oluyor.

Karakan’ın resimlerinde tam da bu noktada dışavurumcu özellikler devreye giriyor. Çizginin hareketi ve ritmini sadece eliyle değil, bütün bedeniyle yakalamaya çalıştığı bir sürecin ürünleri resimleri.

Sanatçı, bu süreci şöyle özetliyor:
“Kompozisyon, oran, boşluk… Her şey tasarlanmış olsa da resim hiçbir zaman başladığı gibi bitmiyor. Bunu sağlayan heyecanı ise çizgiyi kontrollü bir biçimde kullanarak dizginliyorum. Duygumu aklımla dizginleyebildiğimde resmin istediğim dengeye daha da yaklaşacağını düşünüyorum.”

Karakan’ın bu çizgici eğilimi resim üretim sürecini kaligrafiyle ilişkilendirmesini sağlamış. Bunun sebebi kaligrafinin de bedenin dışavurumuyla ilişkili olduğunu düşünmesi.
“Bu, başı sonu belli olmayan, sonlu-sonsuz kavramı içinde bir anlam arayışı. Başta iyi hesaplanmış olan resim, ilerledikçe, bedenin sonluluğuyla oluşacak olan yapıtın sonsuzluğu arasında bir kendini kaybediş, bir özgürleşme serüveni… ”

Gallery Article
Faik Paşa Sok. No: 41 Zemin Kat
Çukurcuma / Beyoğlu

Tel: 0 212 251 86 07
www.galleryarticle.com

-Kaynak: ntvmsnbc.com-
Başına bir silah daya ve duvarları beyninle boya.
Kullanıcı avatarı
Gürz
Best of TurkiyeForum
Best of TurkiyeForum
Mesajlar: 2063
Kayıt: 01-04-2006 17:11

Mesaj gönderen Gürz »

Güzel sanatlar alanında ki çalışmalar ve sergiler gerçekten ülkemizde daha çok yaygınlaşmalı, özellikle gençlik üzerinde eğitici önemi büyük...
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir