moto bilgiler-

Motosiklet alım-satım, modifiyeler, parçalar ve motosikletler hakkında herşey.
Cevapla
dj_gokhan
Best of TurkiyeForum
Best of TurkiyeForum
Mesajlar: 5800
Kayıt: 11-12-2005 17:12
Konum: İç anadolunun kıraç topraklarından...
İletişim:

moto bilgiler-

Mesaj gönderen dj_gokhan »

BAŞLarken....

Motosikleti seviyorsunuz. Onunla tanışmak, hakkında bilgi edinmek istiyorsunuz. Nereden nasıl başlayacağınız hakkında güvenilir bir danışmana ihtiyacınız var. O halde Motorium’a hoş geldiniz.




Yeni başlayacaklar için;

1- Motosiklet seçimi

Amacımıza uygun doğru motosikleti seçmek çok önemlidir. Bunu yaparkende henüz bu konuda yeni olduğumuzu unutmayıp, küçük hacimli uysal motosikletleri tercih etmeliyiz. At sporunda da önce refleksleri zayıflamış, yaşlı atlara bindirirler. Böylece acemiliğimizi absorbe etmiş oluruz.

2- Hangi versiyon?

Motosikletler kullanım amaçlarına göre çeşitlenirler. Scooter, chopper, enduro, racing ve turing en yaygın olanlarıdır.

Scooter

Daha çok şehir içi kullanımında pratik olan motosikletlerdir. Genelde otomatik şanzıman olarak üretilen bu motosikletler, kapalı karoserleri sayesinde üstümüzü de çamurdan korurlar. Sele altı boşlukları bir kaskın konulabileceği şekilde dizayn edilmiştir.

Chopper

Klasik ve narin çizgiler taşıyan bol kromlu görsel motosikletlerdir. Ön furç açıları geniş olduklarından şehir içi kullanımlarında fazla kıvrak değillerdir. Bir biblo gibidirler, temizleyip parlatılması insana zevk verir.

Enduro

Her türlü hava ve yol şartlarında gidebilen çok amaçlı motosikletlerdir. Özellikle ülkemizin bozuk yolları için idealdir. Büyük çaplı jant ebatları, uzun amortisör mesafeleri sayesinde yol emniyetleri üstündür. Daha çok doğayı ve tarihi seven insanların tercihidir. Ana yoldan rahatlıkla çıkabilirsiniz.

Racing

Anıldığı gibi yarış motosikletlerinin sokak için yapılmış olanlarıdır. Spor ve cadde motosikleti de denilebilir. Kullanmak için ciddi deneyim gerekir. Özellikle yeni başlayan arkadaşlar hep bu motosikletlerin hayalini kurarlar. Başlamak için doğru seçim değildir. Çok arzu ediliyorsa tek silindirli iki zamanlı 125 cc bir racing motosiklet olabilir.

Turing

Uzun yol motosikletleridir. Oturum konumu sürüş rahatlığı açısından konforlu motosikletlerdir. Özellikle oto yollarda yolculuk yapan insanların tercihidir. Yola oturması rüzgar koruması ve uzun sürüşlerde yormaması turing motosikletlerin özelliğidir.

3- Tavsiye edilen motosikletler

Yeni başlayan arkadaşlarımız genelde çevrelerindeki arkadaşlarından etkilenirler. Eğer seçim doğruysa mesele yoktur ama sık sık vurguladığım gibi 4 silindirli 600 cc lik bir cadde motosikletini başlangıç motosikleti olarak seçiyorlarsa büyük hatadır. İlk motosiklet en fazla 2 silindir olmalı ve 250 cc yi geçmemelidir. Ülkemizde ithal edilmiş tek silindir iki ve dört zamanlı 125 cc motosikletler olduğu gibi iki silindirli dört zamanlı 250 cc motosikletler de vardır. Hatta alternatifler dahi mevcuttur.

4- Kim Öğretecek

En onemli konu budur. Maalesef gerçekleri vurgulamak zorundayım. İstisnalar hariç ehliyet kurslarında motosiklet eğitimi yok denecek kadar zayıftır. Bu durumda iki yol takip edebilirsiniz, ya tam teşekküllü bir kursa gideceksiniz, ya da özel ders alıp kendi motosikletinizle ehliyet müracaatı yapacaksınız.

5- Motosiklete binmeden önce

Kask, korumalı ceket, bellik, eldiven, dizlik motosiklete binmeden önce daima takılması gereken ekipmanlardır.

6- Artık yoldayız

Bu aşamaya geldikten sonra her şeyde olduğu gibi kendimizi geliştirmeliyiz. Deneyimli motosikletçilerin sohbetlerinde öğreneceğiniz çok şey vardır. Onlarla tanışıp gezin, arkalarında gitmek size sürüş tekniği kazandırır. Kilometre yapın, tecrübeniz artsın. Göreceksiniz ileride seçeceğiniz motosiklete siz karar vereceksiniz. Çünkü zaman içersinde motosiklet sizin hayatınızda en çok nerede varsa o amaca yöneleceksiniz.

Sağlığı müsait olan herkes motosiklet kullanabilir. Bu keyfi yaşamanız dileğiyle.









bu mesaj alıntıdır....Hak sahipleri istediğinde kaldırılacaktır...
dj_gokhan
Best of TurkiyeForum
Best of TurkiyeForum
Mesajlar: 5800
Kayıt: 11-12-2005 17:12
Konum: İç anadolunun kıraç topraklarından...
İletişim:

Motor Üzerine Aforizmalar

Mesaj gönderen dj_gokhan »

Motor Üzerine Aforizmalar


EVLİLİK

Eğer bir motorcu evli ve yaşı kemale ermişse, karısı her ne kadar ona kızsa, sürekli söylense “ andropoza girdin sen “ gibi yakıştırmalarda bulunsa da içinden kocası ile iftihar eder ama bunu belli etmemeye çalışır.O diğerlerine benzemeyen farklı bir adamdır. Diğer hemcinsleri gibi elinde uzaktan. Kumanda ile gün boyu televizyon karşısındaki, koltukta uyuklayacağı yerde kendisine, saygı duyulması gereken bir yaşam tarzı seçmiştir.Kadın her ne kadar adama sızlanıp dursa da kocasını motoruyla sevdiğini, hatta bunun adının aşk olduğunu, saçları kesilince gücü tükenen Samson gibi kocasının motorunu yitirince yokolucağını ve bütün ışıltısını yitireceğini bilir.Çocuklar ise motor kullanan ve hiç yaşlanmayan, dahası bütün diğer babalardan ayrı kendi babalarına hayrandırlar, okulda “ benim babamın motoru var “ diye anlatmaya başladıklarında sözcükleri heyecanla titrer, gözleri pırıldar...





AYDINLAR

Bir motorcu, halktan kopuk tatlı su aydınlarından, barların nemli ve loş aydınlıklarında ortama yeni düşmüş kızlara hayata dair engin bilgilerini aktaran entellektüellerden çok farklıdır.O, kim olursa olsun sanayiinin daracık ve çamurlu sokaklarındaki bir dükkanda, saçları kararmış bir mazot sobasının başında kalfalarla, çıraklarla birlikte ellerini ısıtıp sonsuz bir muhabbete dalmışken, kendini mutlu hisseder, bir aydının o hep içinde duyduğu, yalnızlık ve halkına uzaklık duygusunu yaşamaz bile...Kentin varoşlarında neredeyse bir dergaha dönüşmüş küçük bir dükkanda, artık bir bilge mertebesine erişmiş yaşlı bir ustayı, saygıyla dinlerken çoğu kez sözcüklerin , motoru değil de motorcu bakış açısıyla bir dünyayı, bir toplumu anlattığını bilir.

BUNALIM

Bir motorcunun sözlüğünde yoga, terapi, meditasyon, sosyal fobi, panik atak, yalnızlık, can sıkıntısı, aşk acısı ve bunun benzeri kavramlar bulunmaz. Motoru onu bütün bu dünya hallerinden sihirli bir kalkanmışçasına uzak tutmaktadır. Motorunun üzerine çıktığında dünyaya dair ne varsa geride bırakır ve başka bir aleme geçer ....Motorsuz olduğu günler, yani bir motora sahip olamadığı zamanlarda bile aklı hep bir motora ulaşmakta olduğu için bu onu can sıkıntısından korur, kafasında hep motor markalarının karşılaştırmaları, ikinci el mi yoksa birinci el mi karmaşası, paranın nereden ve nasıl bulunacağı, alınacak aksesuarların niteliği, motorun sokakta nereye konulacağı, sonu gelmeyen ilanlar, bazen uzak bir kente bir masal motosikleti için yolculuk, motorcunun iç sıkıntıyla tanışmasına zaman tanımaz. Aslında bütün bu süreç motor virüsünün kana girmesiyle birlikte başlar ki, hasta daha ilk günden ehliyet, kullanmayı öğrenmek, motorları tanımak, dükkanları dolaşmak derken bakar ki ruhunu kemiren diğer psikolojik rahatsızlıklardan sıyrılmış, bu arada terapiye ödediği saati 60 milyon civarındaki seans ücreti cebine kalmıştır.


FELSEFE

Bir motorcu, motor kullanmaya başladığı ilk andan itibaren , karşılaştığı kişisel, iş ve aile sorunlarına değişik bir mantıkla yaklaştığını kendisinin artık eski ben olmadığını şaşkınlıkla farkeder. Motorundaki küçük bir arızayı keşfetmekteki kullandığı yöntemler, motora dair yaşanılan olaylardan çıkarılan dersler, deneme yanılmalar, tüme varımlar,ustalardan kazıklanmalar, arkadaş tarafından kandırılmalar, o hayallerdeki motora erişme çabası, garip bir biçimde motorcunun kendi yaşama sanatını da zenginleştirir, gündelik hayatını sürdürürken hep bu kişisel öğretilerden faydalanır.


SPOR

Koşu bandı, halı saha maçı, parklarda akşam yürüyüşleri gibi faaliyetler bir motorcuya bir anlam ifade etmez. O her zaman motorunla birlikte yaşadığı sehpaya alıp indirdiği, ayağınla marşa bastığı, gerektiğinde onu iterek götürdüğü, trafik sıkıştığında ayaklarından güç aldığı için daima formdadır daha doğrusu formda olmak zorundadır. Her ne kadar bazıları kilolu, biraz göbekli gibi görünse de kasları sıkı, pazuları şişkindir, etleri gevşememiştir.Bir yolculuktan döndüklerinde hissettikleri o günkü antremanlarını tamamlamış sporculardan farksızdır, ama bütün bunları dört teker kullananlar ne yazık ki hiç bilemezler.

AŞK

Sıradan insanlar düşünürler ki adamın biri altına son model, güçlü, süratli bir motor çekip kadınların hayranlığını ve ilgisini cezbetmiş... Bu yüzden “ ah ağbi şöyle bir baba motorum olsaydı şimdi ne kadınları götürürdüm ben “ diye akıllarından geçirirler. Ama kadınları gerçek anlamda aşık etmenin aslında motorla bir ilgisi yoktur.motor yalnızca bir araçtır.Motor kendisini kullanan bilinçli, aklı selim bir insana çok değerli bir yaşam tarzı armağan eder, bilgelik verir, öğrenmenin sonsuzluğunun bilincindedir,en önemlisi motor özgürlüğün ve yalnızlığın adıdır , sonra çok iyi bilir ki ölüm her an yanıbaşındadır, bu motor kullanana apayrı bir derinlik, yaşama daha sıkı sıkıya yapışma gücü verir, sıcak masa başında, tv karşısında oturmak yerine iki tekerin üstüne tırmanıp bir bilinmeyene kucak açan motorcu, cesaretli ve korkusuzdur, o modern zamanların bir şövalyesidir, hangi kadın bir şövalyeye aşık olmaz ki,..





alıntıdır .istendiğinde kaldırılacaktır.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir