Çorum Opel Gİray Yetkİlİ Servİsİnde YaŞanan Bİr Olay

Otomobil alım-satım, modifiyeler, parçalar ve otomobiller hakkında herşey.
Cevapla
mutena06
New Friend
New Friend
Mesajlar: 1
Kayıt: 27-09-2008 19:52

Çorum Opel Gİray Yetkİlİ Servİsİnde YaŞanan Bİr Olay

Mesaj gönderen mutena06 »

26.09.2008 tarihinde Çorum Giray Opel Yetkili Servisinde yaşadığım ve beni çok yıpratan bu olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
2006 model Opel Astra Cdti araca sahibim, geçtiğimiz yıl Ekim ayında garanti süresinin dolması nedeni ile 595 £ karşılığında aracımın garanti süresini 2 yıl uzattım.
22 Ağustos 2008
Aracımın direksiyonundan kasislerde tıkırtı gelmesi nedeni ile aracımı Çorum Giray Opel Yetkili Servisi’ne götürdüm. Beni rod balans ayarı yapan özel bir servise gönderdiler, orada bulunan arkadaşlar aracı incelediler ve rod millerinde oluşan bir boşluk nedeni ile bu tıkırtının oluştuğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Kendileri arayarak bunu Giray’a bildirdiler.
Bunun üzerine tekrar servise gidip beni rod ayarı için dışarıya gönderen ustayla görüştüm ismi Ertan Bey, konumu servis müdürü. Parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. Bende kendisine aracımın garantisinin dolduğunu ve 2 yıl artı garanti yaptırdığımı söyleyerek, bu şartlar dâhilinde yapılacak olan tüm işlemlerin garanti kapsamı içerisinde olup olmayacağını sordum. Kendiside garanti kapsamında bu işlemin yapılacağını bana belirtti.
Bunun üzerine aracımı servise bıraktım, bana servise giriş için herhangi bir dosya açmadılar. Direk aracı lifte aldılar. Önce rod kolları söküldü, içeriden parça getirildi. 5 dakika sonra Ertan Bey gelip parçanın benim aracıma uygun olmadığını karışıklık olduğunu söyledi. Parçanın siparişini vereceğini 1 hafta içerisinde problemin çözüleceğini bildirdi. Tamam dedim ve aracımın rod ayarı bozulduğu için tekrar rod ayarı yaptırmaya özel servise gittim. Çünkü ertesi gün Ankara’ya gidecektim.
6 Eylül 2008,
Parça siparişi verildiği günün üzerinden tam 15 gün geçti ve hala ortada parça yok. Sürekli kendilerini arıyorum ve Ertan Bey bana parçanın gelmediğini gelirse kendilerinin beni arayacağını söylüyor. Yasalara göre yetkili bir servisin tüketicisine ilgili yedek parçayı 21 gün içerisinde sağlaması gerekiyor. Kendileri de bunu gayet iyi biliyor olmalı ki, çok ısrar ettiğim halde bana parça sipariş fişi vermediler.
GM Türkiye’ye kendi internet sitesi üzerinden şikayet mail’i yazdım. Kendileri 3 gün içerisinde benle iletişime geçtiler, dosya açtılar.
18 Eylül 2008 15:56
Opel Türkiye’den yine aradılar parçanın yetkili servise geldiğini, parçanın takılması için servise gitmemi söylediler, teşekkür edip kapattım ve hemen Opel Giray’dan Ertan Bey’i aradım, Ankara’da olduğumu, parçayı muhafaza etmelerini, 1 hafta içerisinde Çorum’a geleceğimi söyledim, tamam dediler.
26 Eylül 2008 13:30
Parça değişimi nedeni ve aracın sol ön kısmından gelen metal bir ses şikayeti ile Çorum Giray’a başvurdum, direk Ertan Bey ilgilendi, birlikte arabaya bindik. Uzun bir test sürüşünden sonra servise döndük, dosya açtırmamı söyledi, orada daha önce kayıtlı olduğum için sekreter bazı bilgilerin doğruluğunu onaylayıp hiçbir belge vermeden beni içeri gönderdi.
Ertan Bey sesin nereden geldiği ile ilgili herhangi bir şey bulamadı. Rod kollarının yapabileceğini, değiştirdikten sonra tekrar bakacaklarını söyledi.
Parça değişti, teste çıktık, ses yine geliyordu. Önce rod ayarı yaptırmamı, belki ozaman düzelebileceğini söyledi. Zaten rod kolları sökülüp takıldığında rod ayarı bozulduğu için tekrar ayar yaptıracaktım, tamam dedim. Önce dosyayı kapatalım dediler, içeri geçtik. Bana borcumun 175 YTL olduğunu söyledi.
Yanlışlık yapmış olabileceğini düşünerek aracımın artı garanti kapsamında olduğunu hatırlattım. Bunun üzerine baya bir sinirli şekilde neden başta söylemediğimi sordu. Bende sakin bir şekilde bunu en başta, parça sipariş edilirken yani bu problem için servise ilk geldiğimde kendisi ile konuştuğumuzu, aracın garanti kapsamında olduğunu ta o tarihte kendisine söylediğimi ve bu parçanın garanti kapsamında değişeceğinin bundan bir ay önce kendisi tarafından da onaylandığını hatırlattım. “Bizim artı garanti ile antlaşmamız yok” dedi. Bende kitapçığın içerisinde tüm opel yetkili servislerinde bu garantinin geçerli olduğunun yazılı olduğunu hatırlattım. Daha da çok asabileşerek, “ben unutmuş olabilirim söyleseydin ozaman başta garantili olduğunu” dedi. “Siz zaten benim adıma parça siparişi verdiniz bir ay önce, kayıtları Opel Türkiye’de var, orada da belirttim aracımda artı garanti olduğunu, bu benim hatam değil” dedim. “Ben siparişi senin için vermedim, kendim için verdim, serviste parça eksikti bende sipariş verdim” dedi. Ozaman neden beni Opel Türkiye’den arıyorlar da parçanız geldi Giray’da diyorlar? Sonra garanti kılavuzunu istedi birde poliçe olması gerek dedi. Bu güne kadar oluşan diğer problemlerde servislerin yalnızca bu kitapçığı görerek işlem yaptıklarını, içerisinde zaten gereken her şeyin yazılı olduğunu bana poliçe verilmediğini, eğer bu poliçe şartsa artı garanti yaptırdığım Opal Yetkili servisi ile iletişime geçerek bu belgeye ulaşabileceklerini söyledim. “Tamam, sen git şimdi rod ayarını yaptır gel” dediler, kitapçığı onlara bırakıp çıktım.
Aracımın rod ayarı tekrar yapıldı. Rod ayarı yapıldıktan sonra tekrar servise döndüm. Giray’la rod ayarı yaptırdığım servisin arası 5km’den fazla. Ertan Bey bu sefer güler yüzle karşıladı beni. “Ne yaptın ses gitti mi?” dedi. “Hayır abi devam ediyor, yarın sabahta yola gideceğim” dedim. “Ne yaptınız hallettiniz mi garanti işlemlerini?” diye sordum, “o kolay onu hallederiz, gel şu sese tekrar bakalım” dedi, anahtarı istedi. Birlikte araca bindik, henüz Opel Giray’ın yani bayiinin içerisinden çıkmadan, “neyse sese bayramdan sonra bakarız” deyip tekrar döndü ve hızlı bir şekilde aracı kapatıp anahtarla birlikte içeri koştu. Ben ne olduğunu şaşırdım.
Birlikte içeri girdik. Ertan Usta yine asabi bir şekilde hızlı hızlı konuşmaya başladı, sanki az önce arabada yanımda olan kişi kendisi değilmiş gibi. İçeri girdi, anahtarı yanına koydu çekmeceden bir fatura çıkarttı, “bu iş olmadı kardeş, garantiyle yapamıyoruz 175 YTL ödedin ödedin yoksa parçayı çıkartacaz” dedi, “abi neden 5 dakika içerisinde bu kadar değiştin 175 YTL için bu kadar basit bir oyuna gerek var mı, biz birbirimizi bilen insanlarız ayıp değil mi?” dedim. “Önemi yoksa parayı öde git, uğraştırma bizi” dedi. Bende bunun üzerine bu garantiyi 2 yıl uzatmak için 1000YTL para verdiğimi ve buna istinaden kendi hakkımı savunduğumu kendilerinden daha fazlasını istemediğimi söyledim. “Ozaman git içeride Murat’la konuş” dedi. Murat dediği şahıs Giray’ın sahibi imiş. Murat Haboğlu. Satış ofisine girdim ve kendisini buldum. Çok asabi bir şekilde “sen bize yanlış söyledin, aracın garantili olduğunu başta söylemedin bizde ona göre işlem yaptık” dedi. Artı garantinin kendilerine ödeme yapmadığını söyledi. Ertan Bey’e söylediklerimi Murat Bey’e de anlattım. Daha önce Opis Bayii’nde artı garanti kapsamında yapılmış olan çeşitli işlemlerin belgelerini gösterdim. “Ozaman git arabanı Ankara’da Opis’te yaptır, buraya niye geliyosun orda neden yaptırmadın? Parasını ödersen öde yoksa parçayı tekrar sökeceğiz” dedi. Bunun üzerine “madem aracın garantili olduğunu bilmeyerek işlem yaptınız, ozaman parçayı çıkartın sonra tekrar iş emri açın ve aracın garantili olduğunu göstererek işlemleri başlatın, prosedür ne ise siz daha iyi bilirsiniz o şekilde uygulayın” dedim. “Yapamam, git Ankara’da yaptır” dedi. Tekrar servise girdim, Ertan Bey’e “parçayı sökün, bana da garanti kapsamında bu işlemlerin yapılamayacağını ve iş emrinin bu şekilde kapatıldığını belirten bir belge verin” dedim. “Belge melge yok, işlemin iptal edildi ortada hiçbir şey yok sökün parçayı” dedi. İçeriden Murat Bey, “sistemdeki bütün bilgileri silin, kaydı silin” diye bağırdı, daha sonra da belki duymamışlardır düşüncesi ile telefon ederek tekrar söyledi, Ertan Bey’de “sildik efendim” dedi.
Servisteki arkadaşların parçayı tekrar söktüklerinde, saat akşam 18:30’u geçiyordu. 5 saatim serviste geçti ve 5 saat önce bıraktığım aracımı perişan bir şekilde aldım. Rod ayarı tamamen bozulmuş, akşam olduğu için rod ayarı yaptırabileceğim bütün servisler kapanmıştı, sabah saat 5’te yola çıkacaktım, arabamın rod ayarı bozuk, direksiyonu sabitleyemiyorum, araç sağa ve sola çekiyor. Bu şekilde uzun yola gidemeyeceğimi anladım, birkaç yeri telefonla arayarak rod balans yapan bir arkadaşa ulaştım kendisi gelip servisi açtı ve rod ayarı bu şekilde yapıldı. Ben yarın sabah bu şekilde, nerden geldiğini bilmediğim, aracıma zarar verebileceğini düşündüğüm bu sesle ve arızalı rod kolları ile yola çıkacağım.
Tüm bunların üzerine aslında daha fazla konuşacak bir şeylerin olduğunu zannetmiyorum. İnsan hayatını, insanlar arasında olması gereken saygı ve hoşgörüyü, terbiye sınırlarını ve üzerlerine aldıkları sorumlulukları bu denli yok sayan, daha dün söylediği sözü unutan, ufacık bir parçayı bile bir ayda biz müşterilerine sağlayamayan, 150 liralık parça için türlü türlü çirkeflikler yapan Opel Giray gibi çıkarcı ve vasıfsız bir servis nasıl oluyor da yüz yılı aşkın süredir dünyada isim yapmış Opel gibi bir markanın adını kullanarak, bu ismin arkasına sığınarak burada halâ iş yapabiliyor? Opel Türkiye bayii ve servislerini hiç denetlemiyor mu? Ya da internet aracılığı ile tüm illerdeki servisleri hakkında anketler düzenlemiyor mu? Zaten bunları yapmış olsalar bugün ben bunu yaşamış olmazdım. Burada insanlar bu servise muhtaçlar, çünkü tek bir servis var, çevre il ve ilçelerden de buraya gelenler var, Giray’da bunun gayet farkında, biz Çorum’da büyük bir çevreye sahibiz ve çevremde bir tek kişi yok bu servise ikinci kez giden. Ben aracımın garantisini karşılığı neyse onu ödeyerek uzattım, tüm bakımlarını da yetkili servislerde yaptırdım, ozaman sorun ne? Bana bunu kim açıklayacak?
Murat Bey’le konuşurken yapmış olduğum ses kaydı ve aracın rod kolları tekrar sökülürken ki video görüntüleri zannediyorum Tüketici Hakları Mahkemesi için yeterli kanıt teşkil eder, eksik olan tek şey apar topar yok ettikleri belgeler. Fakat benim amacım 150 YTL 1500 YTL değil, mahkemeyle falan uğraşmak ta değil, bana yaptıkları bu terbiyesizliği kabul edemiyorum. Bu yüzden en doğru yolun bu olduğunu düşündüm ve tüm bunları sizlerle paylaştım. Umarım ilerleyen günlerde yaptıkları hatanın farkına varırlar ve kendilerini bir servisin olması gerektiği gibi tekrar yapılandırırlar.
Saygılarımla…
mekansiz
New Friend
New Friend
Mesajlar: 3
Kayıt: 24-09-2008 14:53

Mesaj gönderen mekansiz »

Bu memlekette insanların gözünü para bürümüş insanlıkğı kalmamış kimsenin siz kayıt almak la en güzellini yapmışsınız mahkeme onların haskkında güzel bi karar verir belki opel servisi bile kapatabilir belki onlara iyi bi ders olur.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir