Massa geleneği bozmadı

Otomobil alım-satım, modifiyeler, parçalar ve otomobiller hakkında herşey.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
3DKim
Fast Friend
Fast Friend
Mesajlar: 210
Kayıt: 04-05-2008 18:38
Konum: Miami and South Florida
İletişim:

Massa geleneği bozmadı

Mesaj gönderen 3DKim »

Resim
2008 Türkiye Grand Prix'ini bir kez daha Ferrari pilotu Felipe Massa kazandı. Formula1 kariyerindeki ilk zaferini de İstanbul Park'ta kazanan Brezilyalı sürücü bu pistteki üçüncü zaferine 2008 sezonunda ulaştı. Yarışı ikinci sırada Lewis Hamilton tamamlarken Kimi Raikkonen podyumun üçüncü basamağının sahibi oldu.

Start öncesinde takımlar son hazırlıklarını yaparken Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül ve eşi Hayrunnisa Gül gride geldiler. Bernie Ecclestone ile birlikte takımlara şans dileyen Cumhurbaşkanımız daha sonra yarışı izlemek için yerine geçti.

Yarışın startı ile birlikte ilk sıradaki Felipe Massa iyi bir çıkışla ilk sıradaki yerini korudu. Massa'nın arkasında yarışa 3. sırada başlayan Hamilton ise ilk virajı Kimi Raikkonen'in önünde dönmeyi başardı. İyi bir çıkış yapan Alonso ve Kubica'da startın kazanan isimlerindendiler.

Fisichella ile Nakajima'nın ilk virajda çarpışmasının ardından iki sürücü de yarış dışı kalırken ilk tur da güvenlik aracı piste girdi. Güvenlik aracı pistteyken sıralama şu şekilde oluştu. Massa, Hamilton, Kubica, Kovalainen, Alonso ve Raikkonen. Güvenlik aracının pistten çıkmasıyla yarış tekrar başladı.

Startta arka lastiği hasar alan Kovalainen 2. turda pit alanına girmek zorunda kaldı. Start anında Alonso'nun arkasında kalan Raikkonen 1 tur sonra İspanyol pilotu geçmeyi başardı. İlk beş tur geçildiğinde ilk sekiz sürücü 10 saniye diliminde yar alıyorlardı. Heikki Kovalainen planlanmayan pit stopundan sonra en arkaya düştü.

Kovalainen 11 tur sonra 17. sıradaki Sutil'i start düzlüğü sonunda geçmeyi başardı. Ancak bu geçiş sırasında iki sürücü arasında bir temas yaşandı. Yarışın lideri Massa ile ikincisi Hamilton arasındaki fark ilk 11 tur sonunda fazla açılmazken 3, 4, ve 5. sıradaki pilotlar ile lider arasındaki fark yaklaşık 5 saniye açıldı.

Yarışta 15 tur geride kaldığında Fernando Alonso planlı şekilde pit alanına giren ilk sürücü oldu. Bu turun hemen ardından Lewis Hamilton'da pit alanına yöneldi. Hamilton pit stopundan önce yarışı ikinci sırada sürdürüyordu. Hamilton'ın pit stopu 6.4 saniye sürdü. Felipe Massa 19. tur geçilirken ilk pit stopu için pit alanına girdi.

Massa piste tekrar lider olarak dönmeyi başardı. Ancak ikinci sıradaki Hamilton ile farkın açılmadığı görüldü. 24. turda Lewis Hamilton çok yaklaştığı Felipe Massa'ya atağını gerçekleştirdi. Arka düzlükteki 12. viraj da atağını yapan Hamilton temiz şekilde Brezilyalının önene geçmeyi başardı.

Hamilton ilk pit stopun ardından açık şekilde Massa'dan daha hızlı turlar atıyordu. Hamilton Massa'yı geçtikten sonra arayı açmaya başladı. 1 tur sonra aradaki fark 1.2 saniyeye kadar çıktı. 26. turda Toro Rosso pilotu Sebastian Bourdais aracının hakimiyetini kaybederek spin attı ve çakıl havuza saplandı. Bu sorun Bourdais için yarışın sonu oldu.

28. tur geçilirken Hamilton liderliğini sürdürürken ikinci sırada Massa ve ilk pit stopların ardından Kubica'yı geçen Raikkonen 3. sıradaydı. Kovalainen arka sıralardaki çıkışını devam ettirirken Timo Glock ile müthiş bir mücadeleye girişti. İki sürücü 1 tur boyunca 2 kez birbirlerini geçtiler ancak Kovalainen bu mücadelenin kazanan ismi oldu.

30 tur geçildiğinde Felipe Massa 2. pit stopunu gerçekleştirdi. Aynı turda Kubica'da pit alanına yöneldi. Massa piste üçüncü sırada geri döndü. Yarışın bitimine 14 tur kala yarışın lideri Lewis Hamilton 3. kez pit alanına girdi. 5.9 saniye pit alanında kalan Hamilton Raikkonen'in önünde yarışa 2. sırada döndü.

Bu pit stopun ardından yarışın yeni lideri Felipe Massa oldu. Yarışın bitimine 4 tur kala Kimi Raikkonen önündeki Hamilton'a çok yaklaştı. Ancak kalan sürede Raikkonen atak yapacak vakit bulamayınca yarışı üçüncü sırada tamamladı. Felipe Massa bir kez daha İstanbul Park'ta finiş çizgisini ilk sırada geçerek hat-trick yaptı.

Lewis Hamilton ise podyumun ikinci basamağına çıkarak 8 puanın sahibi oldu. İlk üç pilotu BMW Sauber pilotları takip etti. Kubica 4. olurken Heidfeld 5. sırada kendine yer buldu. Fernando Alonso yarışı 6. sırada bitirirken yarıştan puan alan son iki isim sırasıyla Webber ve Rosberg oldu.

17 pilotun tamamladığı yarışta en hızlı turu Kimi Raikkonen attı.

Türkiye Grand Prix'sinin ardından Kimi Raikkonen 35 puanla şampiyonadaki liderliğini sürdürürken Lewis Hamilton ile Felipe Massa 28 puanla 2. sırayı paylaştılar.


Pos Sürücü Takım Zaman
1. Massa Ferrari (B) 1s26:49.451
2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 3.779
3. Raikkonen Ferrari (B) + 4.271
4. Kubica BMW Sauber (B) + 21.945
5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 38.741
6. Alonso Renault (B) + 53.724
7. Webber Red Bull-Renault (B) + 1:04.229
8. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:11.406
9. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1:15.270
10. R.Schumacher Toyota (B) + 1:16.344
11. Button Honda (B) + 1 tur
12. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1 tur
13. Glock Toyota (B) + 1 tur
14. Barrichello Honda (B) + 1 tur
15. Piquet Renault (B) + 1 tur
16. Sutil Force India-Ferrari (B) + 1 tur
17. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 tur

En hızlı tur: Raikkonen, 1:26.506

Yarış dışı:

Sürücü Takım Tur
Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 25
Nakajima Williams-Toyota (B) 1
Fisichella Force India-Ferrari (B) 1

Kaynak: TurkiyeF1.Com
We're having too good of a time today, we ain't thinking about tomorrow..
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir