İçten Yanmalı Motorlar Tarih Olacak... (Yakıt Pilleri)

Otomobil alım-satım, modifiyeler, parçalar ve otomobiller hakkında herşey.
Cevapla
kadayif
New Friend
New Friend
Mesajlar: 10
Kayıt: 17-05-2006 17:34

İçten Yanmalı Motorlar Tarih Olacak... (Yakıt Pilleri)

Mesaj gönderen kadayif »

11 Kasım 2004 — Ford Otosan, Arçelik, TOFAŞ, Aygaz ve Demirdöküm firmaları ile Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) ve TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) arasında yakıt pili projesinin ikinci aşaması imzalandı. İkinci aşama, polimer elektrolit membranlı yakıt pili modül bileşenlerinin geliştirilmesi ve üretimini öngörüyor. İlk imzası 10 Kasım 2003’te atılan Ford Otosan, Arçelik, TOFAŞ, TTGV ve TÜBİTAK ortaklığı Türkiye’de yakıt pili modül bileşenlerinin üretimi için teknolojik altyapının oluşturulmasını hedefliyor.




İLK TÜRK YAKIT PİLİ 18 AY SONRA
Ford Otosan AR-GE Koordinatörü ve Yakıt Pili Teknolojisi Projesi Koordinatörü Murat Yıldırım, proje ile Türkiye’de yakıt pili üretimini ticarileştirilebilir bir aşamaya getirmeyi planladıklarını açıkladı. Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, dünyanın artan enerji ihtiyacını çevre kirliliğine yol açmadan, temiz ve yenilenebilir enerji kaynakları ile sağlamak gerektiğinin altını çizdi. Yıldırım yakıt olarak hidrojeni kullanan yakıt pili teknolojisinin cep telefonundan bir kentin enerji ihtiyacını karşılayacak endüstriyel potansiyele de sahip olduğunu vurguladı. Türkiye’nin artan enerji talebinin fosil yakıtlarla ve ithalat ağırlıklı bir programla karşılandığına dikkat çeken Yıldırım, Türkiye’nin alternatif enerji programlarını araştırması, ‘geleceğin teknolojisi’ olarak nitelenen hidrojene ve yakıt pillerine ağırlık vermesi gerektiğini söyledi.
Proje Koordinatörü Murat Yıldırım, proje hedeflerini yüzde 90 oranında yerli girdiyle yakıt pilini üretmek ve ticarileştirmek olarak açıkladı. Yıldırım, “Bu süre 18 ay” dedi.

FORD-OTOSAN YAKIT PİLİNDEN YANA
Murat Yıldırım, petrol rezervlerinin tükenmesin bağlı olarak varil fiyatlarının artacağına dikkat çekerek, “Otomotivciler olarak biz petrol fiyatlarının daha da yükseleceğini düşünüyoruz, bu fiyatlarla otomotiv satamayız, Ford-Otosan uzun dönem stratejisi olarak alternatif enerji kaynaklarını destekliyor” diye konuştu. Ford Otosan Ürün Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü de, tükenmekte olan fosil yakıtların alternatif kaynakları ve yakıt pilini öne çıkardığını ifade etti. Yakıt pili piyasasının büyüklüğünün 2006 yılında 2 milyar dolar, 2015’te ise 15-20 milyar dolar düzeyine ulaşması bekleniyor.

‘İÇTEN YANMALI’ TARİH OLACAK
TOFAŞ AR-GE Direktörü Orhan Alankuş, Fiat Panda modelinde hidrojenle çalışan sistemleri adapte ettiklerini, Doblo’nun doğalgazlı versiyonunun Türkiye’de üretilerek ihraç edildiğini belirterek, TOFAŞ’ın elektrikli otomobillere odaklanacağını vurguladı. “AB, 6. Çerçeve Programı içerisinde 350 milyon Euro’luk bir kaynak ayırdı. ABD ise 1.2 milyar dolar. Japon Hükümeti yakıt pili ve hidrojen araştırmaları için ciddi destek veriyor” diye konuşan Alankuş, yakıt pili teknolojisinin otomotivde klasik içten yanmalı motorları ortadan kaldıracağını öngördü.
Kullanıcı avatarı
bmw3er
Super Friend
Super Friend
Mesajlar: 670
Kayıt: 02-12-2005 12:17
Konum: ..::68 AXARAY::..

Mesaj gönderen bmw3er »

onlardan performans beklenmeyin..
[img]http://img250.imageshack.us/img250/8512/turkiyeforumsigsy0.jpg[/img]

[glow=red][size=150][url=http://www.turkiyeforum.com/otomobil-dunyasi-vf43.html]Otomobil forumu için tıklayın...[/url][/size][/glow]
kadayif
New Friend
New Friend
Mesajlar: 10
Kayıt: 17-05-2006 17:34

Mesaj gönderen kadayif »

İçten yanmalı Motorlardaki performansı hiç bir şey yakalayamaz... Sonuçta içten yanmalı motorlar Isı enerjisi... buda TORK oluyor sanırım :P
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir