Rayman Raving Rabbids (Nintendo Wii)

Nintendo Wii konsolları hakkında sorunlar, yorumlar ve tartışmalar. Yeni çıkan oyunlar, güncellemeler v.b.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
tush
Best of TurkiyeForum
Best of TurkiyeForum
Mesajlar: 2679
Kayıt: 18-01-2006 01:20
İletişim:

Rayman Raving Rabbids (Nintendo Wii)

Mesaj gönderen tush »

Ülkemizde Wii sahibi insanların yavaş yavaş çoğalıp hatta koloniler oluşturmaya başladığı, oyun konsollarıyla ucundan da olsa ilgilenen herkesin gözünden kaçmayan bir durum. Wii’ye ilginin artmasıyla beraber de konsolu alan veya almayı düşünen herkesin kafasında bazı cevaplanması gereken sorular oluşmaya başladı. Bu sorulardan en önemlisi Wii'nin sadece eğlence yönü ağırlıkta olan oyunlarla mı besleneceği. Hemen içinizi rahatlatayım, bu sorunun cevabı “evet” değil. Çıkmayı bekleyen birçok şiddet içeren oyun, yakın bir gelecekte emrinize amade olacak. Ama Nintendo’nun ve Wii'yi destekleyen oyun firmalarının öncelikle hedefi çoklu oyunu ve Wiimote - Nunchuck ikilisini şiddetle destekleyen eğlence dozu yüksek projeler. Elimizdeki Rayman Raving Rabbids isimli oyunumuzda Wiimote ve Nunchuck ikilisini tabiri caizse yüceltmek için yapılmış ve Wii'nin çıkışıyla aynı zamanlarda piyasaya düşmüş bir parti oyunu.

[ resmi görüntülemek için tıklayın ]
[ resmi görüntülemek için tıklayın ]

Raving Rabbids’e geçmeden önce önceki Rayman oyunlarına biraz değinmekte fayda görüyorum. Hatırlarsanız Rayman’e ilk 1995 yılında rastlamıştık ve sanırsam o dönemin tüm sistemlerinde Multiplatform olarak piyasaya çıkmıştı. Renkli 2D grafiklerle bezenmiş, sağa doğru akan bir platform oyunuydu. O dönem bu tarz platform oyunlarının artık neredeyse eskimeye başladığı bir dönem olsa da Rayman kendini bir şekilde bize sevdirmeyi başarmıştı. Uzun bir aradan sonra Rayman 3D olarak geri dönmüş ve en iyi Rayman oyunu olması dışında benim kriterlerimde en iyi 3D platform oyunlarında biri olmayı başarmıştı. Daha sonra çıkan üçüncü oyun önceki Rayman'leri aratsa da vasatın üzerinde kalmayı başarmıştı.

Rayman’i kaçırmanın cezası dans etmek mi olmalıydı?

Rayman aslında hepimizin platform oyunlarından tanıdığımız bir karakter, daha doğrusu bir süper kahraman. Öğrendiğim kadarıyla da Raving Rabbits yapımı fikri ilk ortaya atıldığında ilk üç oyunun devamı niteliğinde bir platform oyunu olarak düşünülmüş, ancak daha sonra yapımcıların Wii’nin nimetlerinden faydalanmaya karar vermeleriyle beraber daha önceki Rayman oyunlarına oynanış tarzı olarak hiç benzemeyen “parti oyunu” türündeki Raving Rabbids fikri ortaya çıkmış. Ortaya atılan bu fikrin doğruluğu konusunda söylenecek bir şey yok, elimizde çok eğlenceli ve başarıyla üstesinden gelinmiş bir oyun bulunmakta ancak bu durumun, bizim Rayman'in platform türüne dönüşünü sabırsızlıkla beklememize mani olacağını da sanmıyorum.

Oyuna başladığımız anda Rayman ve her oyunda hayatlarını kurtardığı yakın arkadaşları Globox'ları bir pikniğin tam ortasında yakalıyoruz. Daha doğrusu biz izliyoruz, ufak çaplı depremler oluşturarak yeryüzüne çıkan tavşancıklar onları yakalıyor. Gerçi Rayman'i yakalayan Serguei isimli tavşanın pek “tavşancık” olduğunu söyleyemeyiz, kendisi daha çok tavşan kulaklı bir gorili andırmakta, ancak onun dışındaki tavşanların hem sevimli hem de acımasız olduklarını söyleyebiliriz. Bu çoğu sevimli tavşanlar onlar kadar sevimli Globox'ları yakalayıp maalesef zindanlara kapatıyor ve Rayman'i de hıncahınç doldurdukları bir arenanın ortasına bırakıveriyorlar. Burada cevaplanması gereken bir soru ortaya çıkıyor, o da tavşanların Rayman ve arkadaşlarından ne istedikleri? Aralarında bizim bilmediğimiz eski bir hesaplaşma yoksa, bu tavşan arkadaşlarımızın Rayman'i kendilerini eğlendirmesi için bir nevi gladyatör olarak kullanmak istediklerini ve Globox'ları da Rayman için hazırladıkları küçük oyunlarında rehine olarak kullanmak için kaçırdıklarını söyleyebiliriz.

Rayman'in, Serguei tarafından arenaya atılmasıyla başlayan oyunumuzda, ortamın arena olmasından doğan ilk beklenti karşımıza çıkacak aslanlar veya gladyatör tavşanlarla savaşmak olsa da bunlar beklentiden öteye gidemiyorlar tabii ki. Tavşancıkların yoğun ''Daaadaaa'' tezahüratlarına aldırış etmeyen Rayman'in karşısına arena da tam dört adet kapı çıkıyor. Bu dört kapının her biri, tavşanlar tarafından Rayman için özel olarak hazırlanmış dört farklı mini oyunu barındırmakta. Bu mini oyunlardan en az üçünü bitirmek ortadaki kapalı kapıyı açmakta ve bu kapının ardındaki oyunun bitirilmesi de Rayman'in o günkü mini oyunlarını bitirdiği ve bir sonraki güne kadar hücresine çekilebileceği anlamına gelmekte. Ayrıca her günün sonunda Rayman'i bu lanet yerden kurtaracak olan tuvalet pompalarından birini kazanmamız dışında, eğer dört oyunu da bitirirsek yeni bir kostüm veya bir şarkı da hücremizdeki yerini alıyor. Hazır konu açılmışken hücreden de biraz bahsedelim; hücre Rayman'in her günün sonunda Serguei'nin eşliğinde kapatıldığı, oyun boyunca yaşama alanı. Burada Rayman'in yeni kıyafetlerini deneyip bir sonraki gün ne giyebileceğini seçebileceği bir kıyafet dolabı da bulunuyor. Kıyafetler arasında Hip-Hop tarzından, Rock’n Roll'a kadar birçok seçenek mevcut. Oyunlardan kazandığımız şarkıları da müzik kutusundan ulaşabiliyoruz. Şarkılar arasında çok yakından tanıdığımız ve oyunla oldukça uyumlu şarkıların yanı sıra yine bilinen şarkıların tavşanlar tarafından yorumlanmış versiyonlarını da bulunmakta. Bunların dışında kullanılabilir olarak bir adet tuvalet bir adet de pencere bulunuyor. Tuvalette oturarak önceki günlerde oynamış olduğunuz oyunları tekrar oynayabiliyorsunuz:) Pencere ise Rayman'in bu acımasız tavşanların dünyasından kaçabilmesinin tek yolu. Her günün sonunda kazandığı bir adet tuvalet pompasını damlaya damlaya göl olur misali, pencerenin bağlı olduğu duvara yapıştırıyor ve oyunun sonunda da pencereye erişebileceği bir merdiven hazırlamış oluyor.

Oynadıktan sonra alınacak bir ağrı kesici ağrısız bir uyku için birebir !

Gelelim Raving Rabbids'in temelini oluşturan mini oyunlara. Toplamda sayıları yetmişi bulan oyuncuklarımız aslında temelde baktığımız zaman yirmiden fazla değiller. Örnekle anlatmak gerekirse; mesela belki de en eğlenceli oyunlardan biri olduğunu söyleyebileceğimiz, hacet gideren tavşanların devamlı açılan kapılarını kapatma oyunu, hikaye mod’unun tümü boyunca farklı günlerde üç kez karşımıza çıkıyor ve her yeni bölümün zorluk seviyesi bir öncekine göre arttırılmış oluyor. Yani 70 adet farklı oyundan söz etmemiz mümkün değil maalesef.

Oyunun en sıkıcı tarafının aynı oyunları tekrar oynamak olduğunu söyleyebiliriz. Skor mod’unda zaten tekrar tekrar oynama imkanımızın yanına; zorluk seviyesini yükseltme seçeneği eklenip, hikaye mod’unda sayıları daha azda olsa her bölümde ayrı bir oyun oynamak daha eğlenceli olurdu gibi geliyor bana. Bazı oyunlar iki-üç tekrarlama ile sınırlı iken dans oyunu ve birinci kişi bakış açısı ile ilerlediğimiz tavşan avlama oyunu veya yarış oyunu her bölümde karşımıza çıkmakta. Bunu da şöyle açıklayalım; her bölümde karşımıza çıkan dört mini oyunda üçünü geçmemiz ve bunları geçmemiz ile açılan büyük kapıdaki son oyunu da bitirip yeni bölüme daha geçmemiz gerektiğini zaten söylemiştik. İşte buradaki büyük kapının açılmasıyla karşımıza çıkan oyun ya FPS türündeki tavşan avlamaca oluyor ya da yarış oyunu... Bu oyunlara da kısaca değinmek gerekirse, tavşan avlamaca elimizdeki pompa fırlatan silah ile etrafımıza çıkmakta olan çeşit çeşit tavşanı avlamakla görevlendiriliyoruz, Arcade salonlarının vazgeçilmezi olan Time Crisis'in Rayman versiyonu diyebiliriz bunun için. Tabii siz onları avlamaya çalışırken onlarda boş durmuyorlar sizi avlamaya çalışıyorlar.

Bu arada bahsettiğimiz çeşitli tavşanlar arasında Sam Fisher kılığında etrafta saklanarak, sizi avlamaya çalışan tavşanların da oldukça dikkat çekici olduklarını söylemeden geçmeyelim. FPS ilerleyişindeki bu mini oyunların diğerlerinde ayrıldıkları bir nokta da, her bölümde zorluk seviyesinin artması dışında mekanların değişmesi. Vahşi batı ve 51.bölge havası verilmiş bir bölüm bunlardan ikisi. Bir diğer devamlı karşılaştığımız mini oyun ise daha önce söylediğim gibi dans oyunu. Bu oyundaki amaç da müzik eşliğinde sağ ve sol taraftan akın akın gelen tavşanları tam yanınızda çembere geldikleri anda hangi tarafta olduğunu bağlı olarak Nunchuck veya Wiimote'u sallayarak durdurmak. Gözünüzün önüne getirebilmek için Dance Dance Revolution veya Parappa the Rapper gibi oyunları hatırlayın. Bunlar dışında Nunchuck'ı sallayarak tavşan-goriller tarafından sallanan ipin üzerinden atlamak, koroda ahengi bozan tavşanı tokatlamak, inek sağmak ve her şeyinden faydalandığımız bu kutsal hayvanı hiç utanmadan, Wiimote ile havada daire çizerek fırlatmak, balık adam tavşanların deniz gözlüğünü Wiimote'u yönlendirerek havuç suyuyla doldurmak, diş ağrısında muzdarip bir tavşancığın dişlerine yuva yapmış kurtçukları çıkarmak gibi enteresan ve eğlenceli birçok oyun bulunmakta.

Oyunun hikaye mod’unu bitirmekle birlikte aslında asılı eğlencenin başladığını haber veren çanların sesini duyabilirsiniz. Skor mod’unda, hikaye mod’unda olduğu gibi yine tek kişi veya hikaye mod’unda olmadığı gibi dört kişiye kadar çoklu olarak oynayabileceğiniz oyunları öncelikle hikaye modunda bitirmiş olmanız gerekiyor. Bu önemli prosedür tamamlandıktan sonra skor mod’undaki oyunları gönül rahatlığıyla oynayabilirsiniz. Skor mod’u aslında adı üstünde oyunlardaki belirlenmiş skorun üzerine çıkarak, skor tahtasına girmeye çalıştığınız bir sistem. Skor tahtasında yerinizi almanızın beraberinde gelen puanlar ise bonus bölümündeki bana göre gereksiz videoları ve güzel hazırlanmış Artwork'leri açmamızı sağlıyor.

Dişten kurt çıkması, ineklerin basınçlı süt vermesi bu oyunda doğal karşılanıyor !

Raving Rabbids'in bir parti oyunu olmasını göz önünde bulundurarak grafiklerini incelediğimiz zaman iyi bir puanı hakkettiğini söyleyebiliriz. Yine bir Ubisoft oyunu olan Jade için hazırlanmış Jade oyun motoru tercih edilmiş ve bu tercih de sevimli karakterlerimizin karakterlerini oldukça iyi yansıtmış. Müzikler ve seslerinde oldukça başarılı olduklarını hemen söyleyelim. Kulağa bilindik gelen lisanslı parçalar ve tavşanların çıkardıkları sesler oyunun sevimli havasıyla birebir örtüşmekteler. Kontrollere gelecek olursak Raving Rabbids, Nunchuck ve Wiimote ikilisinin tüm nimetlerinden faydalanmakta. Oynayacağınız mini oyunların içerisinde Wiimote ve nunchuck'ı nasıl kullanmanız gerektiği de, oyuna geçmeden önceki karede anlatılarak yaşanabilecek zorlanmalar da engellenmiş. Kontroller konusunda belirtebileceğimiz tek olumsuzluk ise zannedersem bir bug'dan kaynaklanıyor. Mini oyunların sadece bir tanesinde Wiimote tepki vermek konusunda nazlanıyor ve sadece o minik oyun için söyleyebileceğimiz çekilmez bir durum oluşuyor.

Sonuç olarak söyleyebileceklerimiz, elimizdeki oyunun şimdilik sınırlı sayıda bulabileceğimiz Wii oyunları arasında, yapılabilecek iyi bir tercih olduğu. Eğer ki bir de bu aleti eğlence amacını sonuna kadar yerine getirmesi için almış biriyseniz, oynamamanızın hata olacağını söylememiz gerekir.

Alıntı/www.merlininkazani.com*
http://www.tushsnk.com

http://www.myspace.com/tushsnk
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir