DirectX 10 - Ati R600' ün ayak sesleri

Ekran kartları, ses kartları, ramler, webcam, işlemciler v.b. gibi donanım sorunları ve paylaşımları.
Cevapla
mad_emrah

DirectX 10 - Ati R600' ün ayak sesleri

Mesaj gönderen mad_emrah »

Microsoft Windows Vista ile beraber duyurmaya hazırlandığı DirectX 10 nedeni ile grafik çipseti üreticilerine için yeni bir mimari standard "Unified Shader Architecture" i (optimize gölgeleme mimarisi) kabul ettirmek için bastırıyor. Bunun sonucu olarak, grafik çipseti üreticileri gelecekte DirectX 10 çıktığı zaman, bu yeni API' yi (application programming interface) daha efektif bir şekilde desteklemeleri için şimdiden unified shader ünitelerini çipsetlerine entegre etmeye başlamaları gerekiyor.

Grafik çipsetlerine eklenecek bu optimizasyon ne gibi bir avantaj sağlıyor? Günümüz grafik işlemcileri sabit sayıda pixel shader ve vertex shader ünitelerine sahipler. Örneğin grafik çipseti, geometrik ağırlıklı bir sahneyi render ederken (işlerken) vertex shaders üniteleri bu işlem ile uğraşıyor, pixel shader ünitelerine fazla iş düşmediğinden dolayı boşta bekliyorlar dolayısı ile genel performans vertex shader ünitelerinin darboğazına takılıp büyük darbe alıyor. Unified Shader Architecture' in getirdiği avantaj burada ortaya çıkıyor. Grafik çipseti yaptığı işe göre her göreve (pixel, vertex, geometry) ihtiyacı olduğu kadar ünite atayarak maksimum performansı elde etmeye çalışıyor. Yani grafik çipsetinin hiçbir bölümünü boşta bırakmayarak darboğazı minumuma indirme amacında. Ati yeni çıkacak R600 grafik işmecisine Unified Shader Architecture' i uygulama amacında fakat nVidia' ya göre henüz erken ve bu geçişin kademeli olarak yapılması gerektiği düşüncesinde.


[ resmi görüntülemek için tıklayın ]

2002 yılında Ati 9 serisi ile beraber ilk DirectX 9 serisi ekran kartlarını duyurduğu zaman, 8 iş hattı ve 256bit lik hafıza veriyolu sayesinde nVidia' nın GeForce4 serisini DirectX 8 destekli uygulamalarda bile oldukça hırpalamıştı. Ati' nin şu anda üzerinde çalıştığı R600 grafik ünitesinin, 64 birleşik shader ünitesi (uygulamaya göre farklı görevler üstlenebilen) ve 16 texture ünitesine sahip olacağı söyleniyor. Aynı zamanda 650MHz üzerinde grafik işlemci hızı ve DDR4 bellek desteği de şimdilik internette dolaşan söylentiler arasında. Hakkında sadece söylenti olarak dolaşan bilgilere sahip olduğumuz nVidia' nın yeni grafik çipseti G80' in ise daha az shader ünitesine sahip olacağı ve Unified Shader yapısına sahip olmayacağı şimdilik bilinenler arasında.

Ati resmi olarak yapıtığı açıklamada, R600' ün her ne kadar DirectX 10 için optimize edilmeye çalışıldığı söylense de, DirectX 9 uygulamalarında şimdiye kadar üretilmiş en hızlı kart olacağı iddasında. Kimbilir Ati belkide 2002 yılında nVidia' ya vurduğu ağır darbeyi tekrarlamaya hazırlanıyordur. Fakat küçükte olsa Ati' yi bekleyen muhtemel bir tehlike ise DirectX 10 API' sinin sadece Windows Vista ile beraber çalışacak olması, ve bu nedenle R600 gerçek gücünü diğer işletim sistemlerine muhtemelen gösteremeyecek olması.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir