Motosiklette alışıla gelmis zincir, saft, kayış gibi tahrik sistemlerinden farklı olarak bu sistem Yamaha patentli hidrolik tahrik ile çalışıyor. Motorundan çıkan basınçlı hidrolik sayesinde ön tekerleğine güç uygulanıyor
Sistem komplike elektronik devrelerden ziyade basitce arka tekerin patinaja dusmesiyle olusan motordaki tork kaybindan yaralanıp, kaybolmaya baslayan torku yag pompasina aktaran vaflerden olusuyor.
Sistem kendi kendini regule edecek sekilde otomatik olarak calisiyor ve her zaman on / arka cekis icin en iyi orani yakaliyor.
Öne ne oranda guc aktarmak istediginizi kendiniz de ayarlayabiliyorsunuz, ancak bu guc motorun gucunun %15 ini asamiyor. Sistemin prototipi 1998 yılında tasarlandı 1999 yılında ilk kez bir yarışta kullanıldı ve günümüzdede Paris Dakar dahil olmak üzere enduro yarışlarına kullanılıyor